Storlek på hjälmen?

Sarap

Ny medlem
Storlek på hjälmen?
Har ett litet problem för vet inte hur stor hjälm jag skall köpa?Skall man köpa en hjälm som sitter som jutet på huvudet utan buff eller med buffen? Den jag funderar på sitter jätte bra när jag har buffen vikt flera gånger men utan buff är den stor. Vad skall man annars tänka på när man köper hjälm utom att den siter skönt? Är det så att ju mer jag betalar ju bättre skyddar det huvudet eller betalar man i stort sett bara för utseendet och märket?

Storlek på hjälmen?
Det behövs sällan något extra värmeplagg under hjälmen. Jag skulle nästan kunna dra till med aldrig faktiskt. Jag har åkt i 25 minus utan att bli kall om huvudet eller öronen. Med andra ord ska du köpa en hjälm som sitter bra utan buff och sen skippa att ha den under.

Storlek på hjälmen?
Okej, men blir det väldigt vartm om man har det? för kan köpa en som jag behöver buff i för 500kr som annars skulle kostat 1300 nok, och för den som sitter bra utan buff får jag betala 1300 för, och det är ju ganska stor skillnad

Storlek på hjälmen?
500 för en buff? de brukar ju gå på ca 150 kr!

strunta i buffen. en hjälm ska sitta som gjutet på skallen för maximal skyddsförmåga.

Storlek på hjälmen?
Men om man inte har buff blir det inte kallt i nacken då? för iaf alla hjälmar jag testat går så pass högt upp att en del av nacken blir bar.

Tillbaka
Topp