Storlek Sweet Supernaut jacka ?

ParL

Ny medlem
Hej!

Har svårt att välja storlek... ( M el L )

Mina mått är 180 cm , 80 kg (normalbyggd). Är det någon som kör medium och är i min storlek ? Vore isåfall intressant att höra hur den känns med extra underställ och ryggplatta.

Tacksam för svar.

Mvh// Pär

Kör med medium och är i samma viktklass och längd som du. Ylle, ryggskydd, samt polartec tröja under kan upplevas liiite tajt när man precis bylsat på sig, men inte under åkningen eller i liften, men som sagt då är jag inte speciellt bred över axlarna ( men stark som ett svin ; )
Tror att du som jag är ganska mittemellan M/L i storlek. Mitt råd är om du är ganska bred över axlarna så ta Large.
Jag kör på medium men är som sagt inte som Hulken i axelpartiet : )

Senast ändrad:
6blomman7 sa:
Kör med medium och är i samma viktklass och längd som du. Ylle, ryggskydd, samt polartec tröja under kan upplevas liiite tajt när man precis bylsat på sig, men inte under åkningen eller i liften, men som sagt då är jag inte speciellt bred över axlarna ( men stark som ett svin ; )
Tror att du som jag är ganska mittemellan M/L i storlek. Mitt råd är om du är ganska bred över axlarna så ta Large.
Jag kör på medium men är som sagt inte som Hulken i axelpartiet : )
Tack för svar! Ja, jag ligger nog mittemellan M/L. Var inne i butiken igår igen och fattade äntligen ett beslut. Det blev en large och den känns helt rätt.

176cm lång och jag köpte strl medium. bytade den till en large direkt. Den var lite för kort och för slim med ryggskydd och mellanlager. Largen var kung.

181 cm, 78 kg: Jag provade både Medium och Large. Medium satt snyggare (tightare) enligt min mening men jag kände mig något begränsad i rörelserna om jag hade en tröja eller liknande under. Large kändes helt perfekt, fullgod rörelsefrihet. Hade jag köpt den som streetjacka hade M varit mitt val men eftersom skidåkning är syftet för de flesta här inne så röstar jag på L.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp