Storleka på streetoutlet och junkyard osv

G_johannesson

Ny medlem
Asså tänkte beställa lite grejer från street out let...
Läste om hur jag ska mäta storlekarna osv..och mätte..
Men det blir bara helt cp.... om jag mäter rätt så ska jag typ ha xxxxs i oakley kläder:S
Är 178 lång och normal byggd..ganska väl tränad :P
´När vissa mått är typ på 107 så får jag typ 84 på dom osv..
nån som vet vad jag gör för fel ?
eller bara om oakley hoods och zip hoods skulle passa på mig i medium?

Det brukar alltid finnas storleksguider på hemsidor som säljer kläder och annat. Kanske behöver leta lite?

Lycka till och hoppas du inte drunknar..

G_johannesson sa:
Asså tänkte beställa lite grejer från street out let...
Läste om hur jag ska mäta storlekarna osv..och mätte..
Men det blir bara helt cp.... om jag mäter rätt så ska jag typ ha xxxxs i oakley kläder:S
Är 178 lång och normal byggd..ganska väl tränad :P
´När vissa mått är typ på 107 så får jag typ 84 på dom osv..
nån som vet vad jag gör för fel ?
eller bara om oakley hoods och zip hoods skulle passa på mig i medium?
alltså... man vet oftast vad man har för storlek, och oftast så stämmer storlekerna, dock vissa skiljer det en aning! men de är rätt sällan

tror du har mätt fel på bröst och bottenvidden, på dom ska du mäta hela vägen runt kroppen med ett måttband över bröst och längst ner på tröjan. antar att du bara har mätt rakt över o då blir måtten lite väl små mot hur dom mäter.

på både streetoutlet och junkyard har dom exempel på hur man ska mäta. http://se.zoovillage.com/cs/v3/storlekar.asp

bara att öppna ögonen och läsa brevid varje plagg, på junkyard står det "Klicka här för storleksguide"

Senast ändrad:
precis som föregående sa så har du antagligen bara mätt från söm till söm, dvs. halva plaggets omkrets. men mät från söm till sömm och gånga med 2 så ska du nog se att du minsann inte alls har xxxxs :P

Tillbaka
Topp