Stort problem med GOPRO sparas i fel format

snagge

Ny medlem
Hej jag har en go pro hero 3 black edition som jag har problem med som jag inte lyckas lösa.

Problemet är att när jag filmar och tar kort så är det bara dom första 3 -4 filmerna som sparas i mp4 format som går att öppna sen resten sparas i något konstigt format som har en hel vit ikon som inte går att öppna. Det finns massa ledig plats i minneskortet då det är 64 gb klass 10 samsung kort så varför blir det så här?

Är jätte tacksam för svar då jag varit och rest och har hur mkt film och foto jag inte kan öppna ):

MVH Jesper

ingen som har samma problem att ni inte kan öppna era fimer och bilder ni tagit med gopro?

Varför inte alla sparas i samma format??

hjälp!!

Tror inte jag har lösningen på ditt problem, men …
GoPro sparar en massa viler i format jag inte förstår något om utöver de vanliga mp4-filmerna. Är du helt bombis på att du verkligen saknar filklipp (och att du inte bara fått en massa filer extra)?

Är säker på att det saknas massa klipp men tycker det borde vara fler som har samma problem här för många använder väl just denna kamera?

Du har kanske kommit åt något skumt i inställningar? Ladda upp en bild hur det ser ut på minneskortet?

Om du sparar undan alla dina filmer, rensar kortet och filmar en snutt, vad händer då? Fungerar den nu eller får du ingen mp4?

har nu ett annat problem plötsligt som vi får lösa först.

Jag startar min go pro och den piper till och startar sen stänger den av sig igen av sig själv sen upprepar den så tills jag tar bort batteriet. Kan nu inte använda den? Varför blir det så?

Har inte gjort något med den.

Jo men då händer inget för än jag trycker på startknappen och då börjar den stänga av och på och pip imellan. Varför?

snagge sa:
Jo men då händer inget för än jag trycker på startknappen och då börjar den stänga av och på och pip imellan. Varför?
Låter som att du har gamla firmware´n Uppdatera på
http://gopro.com/support/product-updates-support

Sedan vad gäller fierna så låter det som att vad några beskrev här ovan är det troliga. För varje film klipp så bildas två andra filer som oftast får vita ikoner, dessa innehåller information om klippet och används i professionell redigering. Du kan ta bort dem utan fara i vilket fall.

Så gör som sagt:
1. Uppdatera kameran
2. Formatera minneskortet (Via kamerans formatering funktion, inte via datorn)
3. Filma några klipp, räkna klippen och du ska nog se att alla finns där

Lycka till

Senast ändrad:
Tack för svar. Jag gjorde nu uppdateringen och nu fungerar den igen :) men jag gjorde en uppdatering för några månader sedan så detta är andra gången men detta är en ännu bättre uppdatering nu då?

Ska iaf filma och foto lite och se så att allt sparas så hör jag av mig igen :)

Ni är ju bra på gopro nu nör ni hjälpte mig men är ni bra på dstorere med? :)

Jag råkade trycka på en halvmåne symbol på mitt tangent bord igår och då gick datorn ner i strömsparläge men nu får jag inte liv i den igen. Datorn är liksom igång men skärmen är svart. Har provat dra ut sladdar till skörm och dator men lyckas inte få bild på skärmen.

Tips?

Tillbaka
Topp