stort problem.. MOD till AVI filer

Tjja fr. jag vet att jag kanske låter som nå rikspucko nu , men jag behöver hjälp.
Har filmat hela dan och har lagt över dom på datan och tänkte börja redigera, men icke sa nicke. Klippen syns inte äns i Explorern på Vegas 8.
Har kommit undifund me att det är för att de är .MOD filer.
Men då är frågan, hur i perkele ändrar jag typ 100 ".MOD" videoklipp till ".AVI"

MVH
Elis mannen som inte kan nånting om de han just fråga om

Fungerar det inte att konvertera om dom i något konverteringsprogram som stödjer båda filtyperna? Typ FOX video converter kanske?

du kan högerklicka i explorern i vegas och trycka show all så syns filerna och du kan redigera. fungerar för mig i vegas 8c

Pröva att bara ändra filändelsen från .MOD till .MPEG ..
Ifall jag inte är ute och cyklar så är det mellan de två formaten man kan göra så.. (Annars lär jag strax bli rättad)

Om vegas klarar .MPEG dvs? :)

Har du filmat i widescreen kan du få lite problem att redigera MOD-filerna eftersom informationen att det är 16:9 ligger i .MOI-filen. Det finns ett litet trevligt program som heter SDcopy som bakar ihop .MOD och .MOI och gör en .MPG med rätt inställningar. Går att batchkonvertera med det också så du behöver inte ta en och en.

Konvertera inte till AVI för då tappar du väldigt mycket kvalitet i konverteringen.

SDcopy hittar du här:
http://zyvid.com/smf/index.php?action=dlattach;topic=280.0;id=216

Corel Videostudio PRO är ett ok prog för att redigera MOD/MPG utan att tappa kvalitet. Är ett rätt basic prog som funkar om man inte vill leka väldigt mycket med grafik ovanpå klippen. Jag kör Adobe Premiere PRO för AVI och Corel Videostudio PRO för MOD/MPG.

Jag har samma problem, jag behöver med göra om .mod till .avi. När jag googlade fick jag endast upp program man behöver betala för. någon som vet något freeware?

yiu-han vilket format kan man välja istället för avi om man vill kunna spela upp det i de flesta dvd-spelare?

(min erfarenhet är att många gånger funkar det med avi i dvd men inte med mpg)

Tillbaka
Topp