Straps

Vince

Ny medlem
Straps
HJÄLP!!!!!!!!!!!
Jag behöver straps till mina Burton Custom bindningar.....
Vart hittar jag det jag har jagat som fan i hela sthlm men alla nekar bara....

Straps
Har du verkligen kollat på One Off på Vasagatan?? Lyssna med Tim, han brukar kunna fixa det mesta! Annars kan du ju vända dig till Trivselprodukter, som är "Burton Sverige"

I värsta fall kan du få köpa mina Custom Freestyle... Dyrt!!!

Lycka till!!
Ride on!
Warpa

Straps
haha! Har du också råkat ut för burton custom skiten. Jag med. Det är riktigt klurigt att få tag på. Finns oftast på dom flesta skid anläggningar. Men då kostar dom läskigt mycket typ en hundring och uppåt styck. Jag beställde hem genom intersport och då kosta dom 20 kronor styck. Betydligt billigare alltså! Dom jävla straparna tål verkligen ingentig. Man pajar typ ett tiotal per säsong. Det blir riktigt dyrt i längden. Så nu har jag en hel bibba med straps med mig i backen. För att slippa bli fattigare än vad jag är. Nån strapp per säsong är väl normalt att det kan gå sönder men inte tio stycken. Borde hålla bättre! Jävla rackel bindning! Men som sagt var dom är riktigt sköna men riktigt dålig kvalite. Är det så på alla burtons produkter? eller bara customen?

Ha det gott och kör hårt/ Mega Märta

Straps
Har sabbat en strap på ett par av mina customs. Vet inte om det är så himmla dålig kvalite på dem iof.
Fast custombindningarna kan itne riktigt mäta sig med moderna bindningar, de är trots allt knappast utvecklade sen 3 år tillbaka. (Då de var sjysta som fan)

Straps
Jag tror Burton lever rätt mycket på att dom är så stora och kända. Dom förlorar nog mer och mer kvalite med åren. Sen så är alla deras grejer alldeles för dyra. Man kan köpa andra märken som är mycket bättre och billigare.

Straps
jag har haft 4 burtonbindningar under mina år som brädåkare.. finns ingen bättre bindning.. *tycka* första var burton freestyle -96 sen blev det ett par custom freestyle -98.. nästa bräda hade jag custom freestyle -99 på å nu kör jag med CFX -01 KLART FETASTE BINDNINGEN.. har för övrigt aldrig någonsin lyckats ha sönder nån strap jag fattar inte hur ni lyckas...

Straps
hej du... tänke ju bara säga dt att har du tänkt på att det inte är burtons straps du har när du köpt från intersport? alltså kan du inte klanka ner på burton för att dom gör dåliga straps eftersom du använder intersportskit...

Straps
håller med föregående talare...

emn sedan kan det ju vara intressant att reda ut varför en del går sönder...det är som så att ju mer gummihalt man har i plasten, desto bättre tå de kyla ( vilket gör dem sköra och d går av) MEN ju mer man blandar i, desto mjukar blir strapen vilket ledare till attt man inte kan spännas fast till samma stöd, de blir alltså mer gummiband...extremt talat...

/peace bröder o systrar

Tillbaka
Topp