Strömma säljer Hemavan/Tärnaby

Det är ju inte bestämt ännu.

Om det är bra eller dåligt beror ju på vem som köper, skulle gärna se någon som har stålar att bygga ut byn då den har mkt potential. Sittlift kanske?

Hoppas att de tar sitt förnuft till fånga och gör sig av med Gränsen också, maken till nergång har man väl aldrig sett!

Vetesjutton alltså. Tärnaby är redan ganska dyrt så om nåt annat företag köper det så kanske blir det billigare.

Hoppas inte att skistar köper hemavantärnaby, de skulle sjuta upp priserna så endast norrmän har råd att åka.

Dåligt. Då kommer man inte att kunna kombinera säsongskorten i gränsen och hemavan, vilket suger för oss studenter.

@Dirtbag: Håller med om att gränsen skulle behöva en uppfräschning, men det borde gå att ordna inom Strömmakoncernen..

Det vore väl fantastiskt om Skistar som har lite ekonomiska muskler satsar i Hemavan. Då kanske man plockar fram den potential som flygplatsen och området kring Kobåset har. Det har ju inte hänt sådär jättemycket med liftsystemet sedan Strömma tog över. Dessutom har de inte gjort mycket för förbättra offpisten (som att tex glesa skog osv).

Senast ändrad:
jag tror det är positivt, titta på riksgränser som dirtbag säger. det har ju bara blivit sämre och sämre för varje år som strömma haft det, tärna har ryckt upp backarna för portåkning superbra men tror jag inte strömma ligger bakom utan de som är angagerade i TIF.

Bara det blir vettiga ägare med bra ekonomi som köper det utifall att det säljs tror jag det blir bra. Jag hoppas dock för min egen del att det inte skjuter i pris så super mycket bara!

Helldude sa:
Det är ju inte bestämt ännu.

Om det är bra eller dåligt beror ju på vem som köper, skulle gärna se någon som har stålar att bygga ut byn då den har mkt potential. Sittlift kanske?
Fel av mig, ingenting är bestämt ännu, men som boende i Hemavan tycker jag att det märks att Strömma vill göra sig av med stället. Dom har i princip inte gjort någon rikitg seriös investering för att höja kvalitén på systemet. Det har bara hänt småsaker sedan de tog över. Men de har ju inte haft någon tuff uppgift direkt, om man tar över efter kommunen kan det ju bara bli bättre:P
Sen har jag också hört att de saknar budget och planering för framtiden. Så det känns som att det blir försäljning inom en snar framtid, och det verkar ju finnas flera intresenter.

Kanske det kommer bli norskägt?

Tillbaka
Topp