Stryn 2011

linkan_110

Aktiv medlem
Stryn 2011
okej, sitter och funderar på vad man bör göra i sommar och kommer fram till att säsonga i tält på en gräsmatta i norge inte verkar helt dumt !

är det några fler som har det i tanken ?

jag utgår från åre !

Stryn 2011
Tälta i Norge kräver oftast tillåtelse från markägare eftersom att allemansrätten inte är lika bra där som i Sverige.

Tält låter annars perfekt speciellt om du vill till Stryn för där finns camping som man kan betala sin tälplats om man nu inte vill söka upp en avskild plats från området där ingen ser dig.

Stryn 2011
Jag har tänkt göra samma sak. Bara 900 nok för en hel säsong, tyvärr verkar folk inte vara så pepp på tält..

Stryn 2011
Åker till Stryn på torsdag för att köra toppturer över helgen. Ger en lägesrapport på måndag, både rörande snön på fjället och ölen på Folven :-)

Stryn 2011
Lär väl inte finnas nån snö kvar att åka på v28 känner jag på mig. Tänkte inleda första veckan på semestern med tält och skidor i Stryn. Vad tror ni, brukar det vara möjligt eller ens vara någorlunda förhållanden i början på juli?

Senast ändrad:
Stryn 2011
Även om det blir en kort säsong i Stryn så kan det vara alldeles lagom om man drar dit till öppningshelgen. Någon månads skön smörskidåkning och härj för att sedan njuta av något annat i sommar??

Stryn is the shit... om man uppskattar både park, offpiståkning och toppturer... och sinnessjukt vackra dalgångar o fjäll, folvenpizzorna, närheten till nöjesliv och andra sköna aktiviteter, (surfing på stadt tex)

Folven är också the shit... om du gillar Woodstock-leverne

!! OBS: rekommenderar dock starkt att leta boende i något rum, lgh eller del i hus, om du tänkt vara där en säsong.
Det tär ganska bra att som säsongare bo på Folven.

David... inte prata bajs om Stryn nu bara för du råkar befinna dig/eller har varit på Fonna :)

/gjort 8 somrar i Stryn

Stryn 2011
SwedishMountain sa:
Även om det blir en kort säsong i Stryn så kan det vara alldeles lagom om man drar dit till öppningshelgen. Någon månads skön smörskidåkning och härj för att sedan njuta av något annat i sommar??

Stryn is the shit... om man uppskattar både park, offpiståkning och toppturer... och sinnessjukt vackra dalgångar o fjäll, folvenpizzorna, närheten till nöjesliv och andra sköna aktiviteter, (surfing på stadt tex)

Folven är också the shit... om du gillar Woodstock-leverne

!! OBS: rekommenderar dock starkt att leta boende i något rum, lgh eller del i hus, om du tänkt vara där en säsong.
Det tär ganska bra att som säsongare bo på Folven.

David... inte prata bajs om Stryn nu bara för du råkar befinna dig/eller har varit på Fonna :)

/gjort 8 somrar i Stryn
Låter ju super! :D de är de där med pengar bara... Va brukar en 5-6 dagar i stryn kosta, om man bor i tält på campingen och lever lite halvsnålt? :)

Stryn 2011
Här kommer en liten lägesrapport från Stryn och Folven. Under helgen som gick gjorde vi sammanlagt tre toppturer.

Den första turen vi gjorde började precis vid lavinstoppen/bollarna/kuddarna eller vad man nu vill kalla de som är till vänster efter första tunneln om man kör från Folven/Stryn. Här var snöläget mycket bra och det var bara att klicka i bindningarna utanför bilden och börja knata.

Andra turen tog sin början vid den lilla träbron som man har till vänster efter den tredje tunneln om man kör från Folven/Stryn. Liksom under första turen var snöläget här även mycket bra och det var inga problem att börja knata precis utanför bilen.

Vår tredje tur som var klassikerna Dalsnibba böjd på sämre snöläge än de två tidigare. Här har regnet och vinden tagit hårt på snön och vi fick klicka ur bindningarna och knata över gröna partier för att komma ner till bilen, snön var också mer instabil här.

Då sommaråkningen inte har öppnat än har jag inte en aning om hur det ser ut där uppe, men bilderna som de lägger upp på fejjan skvallrar om att läget ser mycket bra ut. Vi körde upp till hotellet (kom inte längre pga att vägen var avstängd) och snöläget där var betydligt bättre än vid midsommar förra året (som dock var ett av de sämsta åren på länge enligt rävarna), snövallarna utmed vägen var runt 3-4 meter.

Så slutligen till Folven. Folven var som vanligt mycket trevligt. Ölen var god och stämningen trevlig, dock såg skateytan väldigt trött ut.

/Andreas

Stryn 2011
Brukar det vara bra drag i Stryn vid midsommarhelgen? Funderar på att spendera midsommarhelgen där. Verkar inte vara många andra jag känner som är sugna på idén dock. :( De borde väl fått iordning på parken till midsommar också känns det som. Sill, nubbe och parkåkning! :)

Tillbaka
Topp