Stryn stängt ( För mycke snö.. 10 meter blabla )

Marrccus

Medlem
Tja var inne på stryns hemsida precis för att få se lite smaskiga bilder från öppningen
men till min stora förvåning möts jag av "stängt"

www.strynefjellet.com

Det står att staten har bestämmt att ha det stängt tillsvidare pga av lavinrisker och att det inte går att komma fram.. vägarna kring vägen skall helt enkelt vara för höga..

Med tanke på snö mängden och parkshaparn Laffa matsson så tror jag att parken och åkning kommer vara riktigt go iår..
will be continued ;D

spf! det var ju inte vad man hade väntat sig.

ngn koll på när det ska öppnas då?

victorsallander sa:
innebär detta att parkbyggandet kan komma att bli försenat ?
det behöver det väl nödvändigtvis inte göra, dom kan väl bygga park även om det är stängt?
men jag vet inte

fan !! jag är på väg till stryn prick om en vecka :OO då får det iinte vara stängt.....

Nice, vet ni om man kan åka där över hela sommarlovet? Visste inte ens att man kunde åka skidor nu på sommarn här i närheten runt vårat land. FAn va nice det låter. Är det mkt längre och åka til stryn än Trysil?

Coolt!!! Jag åker dit om 8 dar, bara att hålla tummara för att dom hinner öppna till dess. Men det känns som att det borde va lugnt. Det går förmodligen att göra långa baksideåk i år vilket kan göra ett Strynbesök till en riktig höjdare. Nu börjar man verkligen känna att det äntligen är nära.....

/JN

åker dit på lördag:P ´

victorsallander skrev:
innebär detta att parkbyggandet kan komma att bli försenat ?

det vet man inte men dom hade sjukt svårt att shapa och så för mycke snö det var inte svårt att få ihopp snö till högar men sen att fixa dom vart sjukt hårt och så men dom jobbar ju 24/7 så vi får väll se

ja som trodde att de inte skulle va så mkt snö längre, men där ser man at de kan komma en hel del:D:P känns skönt=D

cLindstrom sa:
Nice, vet ni om man kan åka där över hela sommarlovet? Visste inte ens att man kunde åka skidor nu på sommarn här i närheten runt vårat land. FAn va nice det låter. Är det mkt längre och åka til stryn än Trysil?
Nej de ligger ju hmm kan de va 4 timmar över trysil eller va man säger.. svårt o säga kolla runt lite på den.. e väl ungefär 85 mil ifrån skövde - stryn..

allt i nått

tove-s sa:
bor på andra sidan jotunheimen och här har det snöat hela dagen....
Det borde alltså betyda att temperaturen fortfarande håller sig rätt låg vilket borde ge liten snösmältning. Har det vart en ovanligt mild vår eller har det vart en extremt snörik vinter. Eller är det kanske en kombination av dessa två faktorer.

Eller bedömmer du läget ungefär som en vanlig vår?

Skulle vara intressant att höra från nån som bor i krokarna hur förhållandena/läget ser ut för närvarande.

/JN

ja det stämmer!... attans me snö här! =o) gött drag på folven i helgen! ledig på torsdag så hoppas dom öppnat då!!

johannorling sa:
tove-s sa:
Det borde alltså betyda att temperaturen fortfarande håller sig rätt låg vilket borde ge liten snösmältning. Har det vart en ovanligt mild vår eller har det vart en extremt snörik vinter. Eller är det kanske en kombination av dessa två faktorer.

Skulle vara intressant att höra från nån som bor i krokarna hur förhållandena/läget ser ut för närvarande.

/JN
i dag är det ca 6 grader ute och det har legat på den teperaturen nestan hela mai.. aprill var varm.. vintern här har varit rekord vinter i snö. vi hade som mest 2 meter i naturen. och det har totalt snöat 7 m i vinter vilket är mycket,, vi öppnade på beitostølen i oktober och hade inte några problem med snö under hela vintern.
normalt så brukar vägen över fjället vara öppen utan problem men har varit stängd flera gånger i maj pga dom behövt att skotta fram vägen :-) vilket är possitivt för oss skidåkare...
alla fjelltoppar runt här är det massa snö på. några vänner har legat hela helgen på valdresflya och kita utan några froblemer...
körde själv över där förra veckan och då var dem mellan 1-3 m väggar med snö över hela flya... hoppas info är ok för alla som undrade...
ha en bra skidsommar!

tove-s sa:
johannorling sa:
tove-s sa:

/JN
i dag är det ca 6 grader ute och det har legat på den teperaturen nestan hela mai.. aprill var varm.. vintern här har varit rekord vinter i snö. vi hade som mest 2 meter i naturen. och det har totalt snöat 7 m i vinter vilket är mycket,, vi öppnade på beitostølen i oktober och hade inte några problem med snö under hela vintern.
normalt så brukar vägen över fjället vara öppen utan problem men har varit stängd flera gånger i maj pga dom behövt att skotta fram vägen :-) vilket är possitivt för oss skidåkare...
alla fjelltoppar runt här är det massa snö på. några vänner har legat hela helgen på valdresflya och kita utan några froblemer...
körde själv över där förra veckan och då var dem mellan 1-3 m väggar med snö över hela flya... hoppas info är ok för alla som undrade...
ha en bra skidsommar!
Tack för direktrapporten, alltid kul att läsa kommentarer från folk i närområdet. Jag anländer till Hjelledalen om en vecka precis. Ska bli spännande att se med egna ögon och själv jämföra snömängden mot tidigare år när jag varit där. Hoppas bara dom lyckas öppna vägen till Stryn sommerski innan dess. Det verkar inte alls enkelt att förhandla med norska statens vägansvariga. Men dom har ju en hel vecka till på sig för att jag skall bli lycklig, så jag hoppas det ordnar sig.

/JN

Tillbaka
Topp