stryn vs folgefonna!

JtoB

Aktiv medlem
stryn vs folgefonna!
hejsan, nu är det äntligen bestämt att ja ska till norge i sommar för att jibba
men nu undrar jag vart parken är som bäst, är den bättre i folgefonna eller i stryn?
sen ni som svarar skriv gärna vilket ställe NI helst skulle vilja åka till av dom här två och skriv varför:P!
tack på förhand:D!

stryn vs folgefonna!
Jag tror nog Folgefonna har en bättre park men Stryns är inte långt efter. Stryn har en massa friåkning som slår det mesta i sverige vintertid om man är där någorlunda tidigt vill säga. Folgefonna är inte så mycket mer en en liten sluttning.
Stryn 550 f hm
Folgefonna 25 f hm

Stryn är dessutom världens brantaste glaciärsskidåkning. gläciärsskidåkning är normalt ganske flackt.

stryn vs folgefonna!
var i stryn för några dagar sen och dom hade tre skyssta boxar i en line som man kunde åka vidare till hoppen som bestod at två lines, den den ena med tre st mindre hopp på kanske 1-3 meter och den andra med två hopp på kanske 8-12 meter. Sen ett stortidshopp brevid alltihop. Efter hoppen satte dom upp ett kort litet litet räcke sen hade dom en wallride efter hoppen också. Glömde ett räcke dom satte up under tiden vi var där en bit innan boxarna, precis efter man klivit av ankarliften(den som år längst upp, också den man åker hela dagarna).

stryn vs folgefonna!
Är i Fonna nu!
Sjukt här...... Massa roliga rails, hopp från 5m upp till 20

Just nu bygger dom ett hopp som kommer likna Joi hoppet!

Fonna äger......

L8ers...

stryn vs folgefonna!
Addam sa:
Är i Fonna nu!

Fonna äger......

L8ers...
hahaha körd!.. secondhands hänger i stryn plus att jon o scherlin nyligen kom hem.. de e galet röj på folven och en fett park med 10 park hopp en hel del rails o wallride.. nee tror inte fonna tar de.. tror dom iaf är likabra.. kom hem för 1 timme sen så inget svammel!

Stryn e galet just nu kan jag lova!

stryn vs folgefonna!
Marrccus sa:
Addam sa:
Är i Fonna nu!

Fonna äger......

L8ers...
hahaha körd!.. secondhands hänger i stryn plus att jon o scherlin nyligen kom hem.. de e galet röj på folven och en fett park med 10 park hopp en hel del rails o wallride.. nee tror inte fonna tar de.. tror dom iaf är likabra.. kom hem för 1 timme sen så inget svammel!

Stryn e galet just nu kan jag lova!
vad spelar det för roll om seconhands hänger där?!

stryn vs folgefonna!
men ere mkt röj nån camping där i fonna å vilken?... ja funderar på dra till stryn den 18e å åka skider 19e-22a juli går det i stryn? hur är snöföhållanderna där? för ja vill hellst till stryn.. hört att de e grymmt drag på folven ;)

stryn vs folgefonna!
wtf! vi som planerat resa i mitten av augusti! Är ganska kört då lr?

Någon som vet exakt när dom stänger?

Senast ändrad:
stryn vs folgefonna!
Skal opp en tur snart, jeg og tre andre SMX g33ks fra Oppland. Det hadde vaert fint og visst Hvilke anlegg som ligger hogest over havet. Siden Vi har minimalt med kontakt flate! noen som vet? @_+

stryn vs folgefonna!
funderar på stryn till helgen då jag ändå ska upp och vandra ett par dagar i norge. men är det skit taskig snö lr duger det att åka på

stryn vs folgefonna!
Kom just från Fonna, Parken fungerar, ingen hit dock. men det är de bästa som finns att få tag på just nu i norden.

Hoppen är Ok, 1st 5m kicker, 2st 10-15m och en kicker på typ 10 snåret.
En Box och INGA rails(pga att snön smälter under natten vilket gör att de måst fästa om rails och boxar varje morgon).

Hoppen ändrar shape för varje dag, så när du tror du har kännslan för ett hopp en dag så är de totalt annorlunda dagen därpå.

Mycket Negativt skrivet kanske, Men det är det ända jag kan säga, allt annat är väl självklart?
Sol, MYCKET snö, sköna åkare är vel något att förutsätta? :D

Tillbaka
Topp