Stryn

Gurran016

Ny medlem
Stryn
tjenna, är väldigt sugen på stryn i sommar. har surfat runt på deras hemsida och på freeride efter info men inte hittat allt jag söker. så här kommer ett helt gäng med frågor!

-när är det som bäst i stryn? är ute efter park.
-bor i Eskilstuna så blir flyg från stockholm, hur funkar det med transfer från flygplatsen till Stryn?
-vad jag förstod så ska man bo på campingen där men den låg en bitifrån, hur tar man sig imellan campingen och systemet?
-är det okej party där?
-finns allt man behöver i närheten? (tänkte mest på affärer)

har du någe mer intresant/viktigt att berätta om Stryn så var inte blyg!!!

tack på förhand!

Stryn
Tror att åka maj-juni är det bästa. Campingen ligger en bra bit därifrån, man får ta en buss eller åka med någon. På campingen finns en lite enklare affär. Själva byn ligger en bra bit från campingen om jag kommer ihåg rätt, var där för 4 år sen och plannerar åka i sommar igen :) Det är lite öde där... Annat intressant är att de har en massa får där

Stryn
jag var där vid midsommar, jag är bara 93a och ingen part männsika men nog fan var det röj på campingen, musik dunkades till tidig morgon . parken var inrpincip klar, alla rails var uppsatta två dagar efter vi åkte typ. det går bussar till skid anläggningen och åker man med dom får man liftkortet billigare typ,

Stryn
Vart e stryn ett antal ggr!
Att ha bil e att föredra för att ta sig upp till lift och åka till affär inne i stryn. Man kan ta si g me buss in till själva stryn och har jag för mig upp till lift, men bil som sagt bil e att föredra.

Åk typ några veckor efter öppning, då brukar park va fixad å bra me snö.

Ang boende:

Finns typ 10 olika campingar me hytter osv, den närmaste och mest folk som e i stryn för att åka e folven, där kan man för det mesta få skjuts me nån som ska upp å åka om man e snäll.

folven--stryn centrum: ca 15-20min
folven--upp på berget: ca 15-20 min

glöm inte å smörja fäjset om det e sol, brände mig förra året å blev sketsvullen i hela fäjjan.

Hur du än åker dit så e stryn alltid värt att åka till. Passa på innan klimathetsen får allt att smälta bort.

/kalle

Stryn
akta dig från att åka för sent bara, var där sent på sommaren för ca 10 år sedan och då fanns det ungefär ihopskyfflade transportsträckor, väldigt lite snö alltså.

Stryn
Hur tar man sig till stryn med flyg? Jag har bara åkt bil dit... men att åka dit kan jag varmt rekomendera. En fördel med att åka bil är att du kan ha med dig mat och sprit från sverige vilken inte är så billigt när du är på plats...

Stryn
Stryn är grymt på alla sätt och vis, var där runt nationaldagen ifjol alltså våran i sverige...
Kalasväder skitvarmt och vindstilla varje dag,
mycket snö grym åkning gött folk/party på folven!

Men det hänger ju mycket på vädret hade det varit +1 och spöregn hela veckan hade nog jag sagt att det sög bigtime.
Vi har strax under 80 mil till stryn så det ligger inte runt knuten, vi bilar ändå underlättar rejält när man är där! funkar ju såklart utan bil... men vi har med mat+sprit, partytält, solstolar, vanligt tält mm,mm
då funkar helt enkelt inget annat än bil. Finns en mack rakt över vägen på folven där du kan köpa det mesta
parken är nog som störst i mitten/slutet av juni.
Om du inte redan kan lär dig gå på slackline innan du åker dit så kan du hänga med alla balla på folven på kvällarna ock slakka ;)

Stryn
okej tack för bra info från alla. får väll ta och kolla upp möjlighten till bil istället då.

men stryn verkar schyst i alla fall, hade alla

Stryn
Vi kommer att arrangera en resa över midsommarhelgen från Västerås till Stryn. Är ju rätt nära till Eskilstuna så du kan ju köpa en plats på bussen eller följa med på hela resan. Kolla vår hemsida www.altitudeskidresor.se för mer info! Har du några funderingar är det bara att ringa 073-505 1989

Stryn
hej undrar om någon vet hemsidan till folven eller hur man gör för att boka en stuga där.
vad är priset på en 4 bädds stuga i folven i 10 dar ?
peace

ps rekomenderar stryn de e fett najs där

Tillbaka
Topp