Studentrabbat på liftkort

Ingen aning om Ischgl tyvär men jag lyckades få studentrabbat på säsongskortet i Chamonix förra året (400€ iställer för 700€). Vet dock inte om det finns i år.

Finns det studentrabbat på liftkort någon annanstans i alperna ?

ni studenter har det för bra.man borde börja plugga så man får rabatt på öl liftkort och andra bra saker

en vanlig arbetlös svensson får ju ingen av dom fördelarna

E det itne så att man får rabatt på säsongskort om man jobbar till exempel i 2 månader? Så var det i St.anton iaf

SombreroSnow sa:
ni studenter har det för bra.man borde börja plugga så man får rabatt på öl liftkort och andra bra saker

en vanlig arbetlös svensson får ju ingen av dom fördelarna
Testa att leva på 7100 spänn där mer än hälften går till hyran och 1/7 till litteratur...
Då blir du säkert sugen på att få rabatt på en öl... och andraq bra saker...

I Ischgl fick jag riktigt bra rabatt på liftkortet när jag jobbade. Tror det var under 200E. Dock var detta 2004. Men du måste ha ett vittjobb o få intyg från typ statshuset att du jobbar, vilket är mkt enkelt. Dock måste du göra det innan du köper ett vanligt säsongskort. Det var några andra som köpte o sedan gick dit för att få tillbaka pengar. Men det var ett starkt tyskt nein.

7100 är ju bra med cash ju sjukt mycket bättre än vad vissa arbetslösa får ut genom soss alfakassa och liknande plus att dom har hyra och skit dom med

men det är väl mest synd om ni studenter som har valt att plugga och leva på 7100

jaja billig öl är ju aldrig fel

Tillbaka
Topp