Studio i centrala Chamonix uthyres

Elli32

Medlem
Hej ressugna skidåkare,

Efter en pandemi långkörare framför Netflix så kliar det i fingrarna att åka ner till Alperna och köra skidor. Jag och min man har sedan vi själva bodde i Chamonix kvar en liten studio i Chamonix Sud som vi hyr ut till skidsugna. Den är för nuvarande tillgänglig 15 januari till sista april 2022 och ligger mitt i smeten. Det är nära till barer och nattliv samt 1 min promenad till buss stationen där går bussarna till samtliga berg runt Chamonix. Om man gillar off-pist ligger Aguille du Midi liften 100 m från vår dörr.

Alla lägenheter i Chamonix Sud ser ungefär likadana ut så här samlas många säsongare. Vi har just satt in en ny hopfällbar två-våningssäng samt en ny 2 bäddsoffa, man kan sova 2-4 personer i lägenheten beroende på hur trångt man vill ha det. Det finns en liten kokvrå med spris, kyl, micro, matbord och stolar. Hall med god förvaring, badrum med wc, handfat och badkar. Det finns även ett låst garage med plats för 1 bil i källaren.

Lägenheten hyrs ut för 45 000 sek 15 januari till sista april 2022, men kan vara flexibla med några veckor i maj också om man vill stanna lite längre. I detta pris ingår allt utom elen som kostar runt 600 kr/månad. För att boka lägenheten tar vi 10 000 sek som betalas tillbaka 1 vecka efter avresa när vi kollat av att lägenheten lämnats i samma skicka som den togs.

Vi har själva bott och jobbat i Chamonix i mer än 10 år så för den som hyr lägenheten och vill tjäna lite extra pengar kan vi hjälpa till att förmedla jobb kontakter och ge allmänna tips och råd. Glöm inte att ta er över till Courmayeur på den Italienska sidan om ni kommer till Chamonix, det går bussar dagligen och finns fantastiskt och överkomlig mat i backen där.

Nu hoppas vi på mycket snö och ett kanon år för skidåkningen!

Bilagor

• main1.jpg
    main1.jpg
    74.9 KB · Besök: 225
  • kitch3.jpg
    kitch3.jpg
    62.9 KB · Besök: 185
  • sud_bath.jpg
    sud_bath.jpg
    52.3 KB · Besök: 197
  • sud_view.jpg
    sud_view.jpg
    78.7 KB · Besök: 202
Senast ändrad:

Elli32

Medlem
Hi! I'm intrested in the apartment in Chamonix. Is it still available? // Liv
Hej Liv, såg just ditt meddelande förlåt för sent svar. Men nu har jag uppdaterat annonsen som du ser. Vår studio är tillgänlig 15 jan till sista april ifall du fortfarande letar?
Mvh
Ellinor och Peter

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp