studsmatta på lutande tomt?!

marer

Ny medlem
nu är det så att marken på min tomt är sned.. den lutar inte så mycket men tillräckligt för att en boll ska sättas i rullning om man släpper ner den på marken typ.

försämras hoppningen mycket utav att mattan lutar lite grann?
finns det någon studsmatta med reglerbara ben som kan korigera lutningen? eller finns det nått geni därute som har någon annan lösning :D ?

det är inte roligt kan jag säga om den lutar mycket för då kommer du flyga åt det
hållet som mattan lutar.
du kan ju göra som jag och en kompis gjorde och binda fast plankor i ändan det lutar.
det funkar rätt bra;)

det går ju ett korrigera mattans lutning med divs ställningar av reglar, bara att ta med farsan och åka till något byggvaruhus.
låna ett vattenpass och snickra efter det

du kan gräva hål i marken och sätta studsmattan i hålen som du grävt. Det har jag sett många som har gjort =) har funkat jätte bra

det känns som att det kan vara svårt att bygga en bra ställning som värkligen håller, kan tänka mig att den får ta mycket stryk om man hoppar mycket.

men ska se det där med att gräva hål, det lät ju bra förutom att far inte kommer vara så pigg på förslaget, hehe :P

tack för tippsen hittils :D

min kompis har iaf en på lutande mark. han har det så att han har stöd under den delen som skulle vara sned så den blir lodrät. Funkar hur bra som helst ;) se till att göra det ordentligt bara..

nej det finns typ inga sådana där ben eller va det va sätt några trädklossar under så går det (min kompis gjorde så det funkade)

marer sa:
det känns som att det kan vara svårt att bygga en bra ställning som värkligen håller, kan tänka mig att den får ta mycket stryk om man hoppar mycket.

men ska se det där med att gräva hål, det lät ju bra förutom att far inte kommer vara så pigg på förslaget, hehe :P

det kan räcka med små hål som knappt synns bara så att studsamattans ben fårplatts i hålen

OScratchO sa:
marer sa:

det kan räcka med små hål som knappt synns bara så att studsamattans ben fårplatts i hålen
true, ska nog testa det isåfall :D

tack

var så för mig på våran gamla gård, grävde ner benen som var vart det lutade så den stod helt rakt.

man behöver bara lägga plankor under dom benen som är neråt i packen, sen spikar man några spikar på sidorna så att inte benen glider av från plankan så lätt

fysiken talar om för dig att jämna ut mattans vågräta linje med hjälp av plankor t.ex.

blir inte sämre studs, men att ett material som stål ska utsättas för kraft i sne riktning kan innebära en kollaps tidigare än väntat. Konstruktionen är ej byggd för alltför snett tryck. Brottgränsen och säkerhetsfaktorns kalkylerade summor stämmer alltså inte om du hoppar snett. Då behövs en annan formel inom konstruktörernas värld. Även fysiken är din vän.
Tack

jag hade precis samma problem med sen kom jag på glödlampe idén!

att sätta fasst ett antal staplade plankor på "dal-benen" så får man en jämn hopp yta, visserligen går det presic lika bra utan + att om du måste ha mer höjd på ett trick....hoppa bara nedåt! :D

Vad jobbiga idéer ni har, sätt en wakeboardlina i närmaste träd ovanför studsmattan (i lutningen sett) så har ni fixa en perfekt wakeboardsimulering där även båtens drag simuleras.

Så var saken biff

det är lika på min gård men då har jag tagit brädor av olika dimensioner och lagt under benen så den står rakt

Man gör bara det gamla hedliga som jag har gjort på min, tog typ en hylla eller nåt som vi inte skulle ha och sågade ut den så den passa:D

jag har gräft hål som kanske är 10-15 cm, för min matta lutatde som fan innan. jag la en planka i botten av hålen så inte matta skulle sjunka igenom! funkar asbra!

skulle de inte va coolt att gräva ett fett stort hål i marken så ställer man studsmattan där.. typ som en sån där pool i marken ?

gräv håll är mer säkert äm bygga upp med plankor! det bästa skulle vara att kappa om benen på mattan så den passar underlaget men kan ju bli svårt att flytta den till platt mark o hoppa då! ;) //Richard

Tillbaka
Topp