Stulna skidor

EnterMan

Ny medlem
Stulna skidor
Är det nagon mer än jag som blivit av med skidorna i Kirchberg/Kitzbuel??

Eller är det nagon som blivit av med skidor tidigare som vet hur man ska ga tillväga

Stulna skidor
Det finns inte mycket du kan göra om dinna skidor inte va märkta med ski ID.
Men det e bara att kontakta ditt försäkringsbolag och snacka med dom och så hoppas att du får ut ett par nya..

/ lycka till

Stulna skidor
ja det roliga var att jag bara han aka ett ak. akte upp med liften sen for jag ner till restaurangen som jag jobbar pa för att äta, när jag kom ut var dom borta.

Stulna skidor
jag har vart med om exakt samma scenario fast med min polares sprillans nya bräda. han ringde till sitt förs. bolag och fick stålar för den mot en självrisk på typ 500kr eller nåt. lätt värt. kan fråga han exakt vad han sa om du vill?

Stulna skidor
vad är ski ID? är det något6 nummer som finns på skidorna eller måste man göra något själv för att fixa det och hur hjälper det?

Stulna skidor
Ja skidid star redan pa skidorna sa det är bara att skriva ner.
Sen det där laset fick jag av ägaren till butiken när jag köpte mitt andra par skidor där.

Stulna skidor
Testa ett skidlås! Med alla olåsta skidor som står i skidställen idag så är det inte en skidtjuv som rör ett par som är låsta... Köpte själv ett från Skidlas.se för nån vecka sen. väldigt smidiga faktiskt...

Stulna skidor
En enkel grej som faktiskt försvårar en del för tjuven är om man byter en skida med sin kompis och ställer dom långt ifrån varandra, en tjuv lär knappast gå och rota/leta bland massa skidor tjuven vill att det ska gå snabbt. Jag känner en kille som blev av med ett par sprillans nya lagg i sölden, han fick pengar av försäkringsbolaget men det var en saftig självrisk...

Stulna skidor
#1 dekaltrimma. och skriv gärna ditt namn eller nån fjantig klyscha i stil med go big or go home med spritpenna. Ju mer förvanskade/fula/personliga i utseendet desto mer jobb för en tjuv för att kunna sälja dom och eller använda dom utan risk att åka fast. Dom blir mindre attraktiva helt enkelt. Säkert betydligt mer avskräckande än en tunn vajer med lås.

Stulna skidor
Haha.. Idén med att dela på sina skidor och ställa dom på olika ställen är ju helgrym!
Tjuven lär ju som sagt va inte springa runt och leta efter den andra skidan! haha
Funkar ju dessvärre inte om man åker snowboard :P
Då är det bara införskaffa sej ett litet lås!

Stulna skidor
gjorde ett eget skid lås förra året funkar grymt bra smidigt som fan, bara ta en bit plåt gärna lätt metall, mät hur bred skidan är i midjan strax åvaför bindningen och hur bred den är i toppen, låset får inte va bredare än toppen, bocka till plåten borra hål i ändan sätt ett häng lås inte alls svårt tar ca 10min om man har rätt utrustning. bygger på samma princip som Skidlas.se kolla hur det ser ut och gör ett...

Stulna skidor
Har alltid klottrat personnummer och telefonnummer på skidorna, skrev nu ner skidId på kvittot. Bra tråd.

Märkte ett par lagg med Dalskida och bergskida. Fonka.

Stulna skidor
jomen men vem vill köpa (en bräda i mitt fall) där det står "I goes maaaaaad for the steelers //// FETPETER" med fet graffiti gegga på?

Tillbaka
Topp