Styvhet Burton Custom 166 04/05

KOTJ_MF

Ny medlem
Hallå!

Har kollat runt lite på forumet och läst om Burton Custom. Åsikterna tycks gå isär angående brädans styvhet. Har hittat en custom 04/05 på nätet för en billig penning men tvekar på att köpa den eftersom jag inte vet om den är tillräckligt styv. (min vikt:84kg)
så hur ligger det till egentligen?nån i min viktklass som testat den eller har tips på andra brädor i längd 166-170 som kan tänkas sköta sig i pist/offpist?

Tja,
Jag har en Custom från -00 164 cm, jag använde den dock bara -00 och -01. Den årsmodellen tycker jag är för mjuk. Jag har testat senare årsmodeller och uppfattar den som lite styvare än -00, men tycker den är för mjuk ändå. Jag väger 77 kg, 187 cm och älskar friåkning. Brädan är för orolig i höga farter och absorberar inte vibrationer tillräckligt. Åker man dock ny lössnö är den dock skaplig, eller om man är i parken och hoppar så duger den också. Kanske några andra i forumet kan ge andra tips på brädor, jag skulle kolla in Never Summer om du är inne på friåkning, själv har jag varit länge hoppats på att deras modell Premier skulle komma i längre och smalare bräda (lagom styv/mjuk med bra vibbdämpare). Deras styvare T5 har jag förstått att folk också är riktigt nöjda med.

Ride on brother,

tycker helt klart du ska satsa på nått annat om du vill ha en friåkningsbräda custom brädan styvhet funkar bra i i park och jibb men den är på tok för mjuk för att åka på fort och med

Tillbaka
Topp