Substitut för en T6

eldarn

Ny medlem
Substitut för en T6
Har råkat ut för en smärre brädkris. Jag hade beställt en Burton T6, de sa på affären att den fanns i lager enligt burton. Då köper jag sedan ett par Burton C60 bidningar. Nu visar det sig att det är omöjligt att få tag på en T6:a. Så jag står nu med bindningar utan bräda.

Eftersom jag var ganska insöad på en T6:a så är jag lite villsen över vilken bräda jag bör välja som har samma kvaliteter.

Kör med skostorlek 45-46, så blir tex en CustomX för smal? Den bredaste är ju 24,9cm.

Mina specs
Längd 1.82m
Vikt 80kg
Skostorlek 45-46

Substitut för en T6
Jävla feta fötter du har du du..

spana in Baron ES då?! kan inte den vara något..

har ju typ samma spec bara bredare, samma effektiva åklängd lite längre radie bara..

Senast ändrad:
Substitut för en T6
Jag åker en custom X 158 med 45.5 i skostorlek med custom L bindnigar.

Inga som helst problem! Kan dock inte ha dem med 0 grader men åker nu på 15/30 eller om det var 30/15... Ehm, börjar bli gammal.

Om du vill åka på custom x så är midjan inte så stora problem tror jag. men varför snöa in dig på Burton?

En Unity Pride skulle nog passa dig också. Var själv inne på en 164w T6 men efter jag pratat med lite folk övertalade dem mig till en Unity, alt Libtech har ju grymma brädor sägs det!

Burton gör inte bäst saker längre, dem var dominerade ett tag men nu har det för höga priser och ligger efter i utvecklingen tycker jag.

j*kligt lång bräda du köper tycker jag... 182 lång och köper en 164... Mjo.. Om du gillar det så :)

Själv är man tvärtom, korta brädor! (ingen j*vla jibber ändå)

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp