Surf från Siargao, Filippinerna

Tjena! Vi är fem grabbar på plats på surfön Siargao i Filippierna och vi bloggar ärslet av oss så om nån har planer på att kanske göra nått liknande och vill ha en inblick hur det är här kan ni ju ta en kik på: http://surfifilippinerna.tumblr.com/

Mest om ni har planer eller vill bli intresserade, vi rekommenderar iaf en sådan resa varmt!

Tjena! Klickade på den här länken för att jag är surfintresserad och det är kul med lite surfbloggar här på freeride. Har själv funderingar på att besöka Siargao. Bestämde mig sen för att aldrig mer gå in på er blogg om ni tänker fortsätta stödja och göra reklam för sånt vidrigt djurplågeri som tuppfäktning. Att ni dessutom har som syfte att försöka få sponsorer med sånt här skit är rent löjligt, jag vet att ni är väldigt unga men ni borde väl själva förstå att inget företag med självaktning (ni skriver om xtravel som jag själv känner, trevligt folk), kommer vilja associeras med er.

Hoppas ni rannsakar er själva och förstår varför ni får den här kritiken.

mvh Jacob

JWester sa:
Tjena! Klickade på den här länken för att jag är surfintresserad och det är kul med lite surfbloggar här på freeride. Har själv funderingar på att besöka Siargao. Bestämde mig sen för att aldrig mer gå in på er blogg om ni tänker fortsätta stödja och göra reklam för sånt vidrigt djurplågeri som tuppfäktning. Att ni dessutom har som syfte att försöka få sponsorer med sånt här skit är rent löjligt, jag vet att ni är väldigt unga men ni borde väl själva förstå att inget företag med självaktning (ni skriver om xtravel som jag själv känner, trevligt folk), kommer vilja associeras med er.

Hoppas ni rannsakar er själva och förstår varför ni får den här kritiken.

mvh Jacob
Hej Jacob!

Tråkigt att du blev upprörd av innehållet i bloggen och det ber vi om ursäkt för. Bloggen finns främst för att våra vänner och släkt hemma i sverige ska få en inblick i hur vi har det här och hur den Filippinska kulturen är. Tuppfäktning är utan tvekan en oerhört brutal och hemsk företeelse men är här lika accepterat som fotboll är i Sverige. Det är därför vi valde att dokumentera vårt besök på tuppfäktningen. Även SVTs Packat & Klart gjorde ett liknande reportage under deras Filippinerna-program så därför tänkte vi att detta borde vara okej i en reseblogg.

Gällande Xtravel (som ja är mycket trevliga och inte förespåkar djurplågeri) så är det nämligen så att vi åker på den här resan i deras regi och har som mål att göra en reklam/inspriationsfilm som kan ligga på deras hemsida bl.a. och vi har givetvis för dialog och varit på möte med dem för att stämma av upplägg och liknande. Tuppfäktningen och bloggen kommer inte att vara med i denna film utan var somsagt ett exempel från den Filippinska kulturen för att visa folk hemma hur den är.

Jag kan verkligen rekommendera Siargao som surfdestination även då jag inte är en speciellt erfaren surfare. Dock är tuppfäktning och annat som inte accepteras i Sverige vardag här och jag kan inte säga att det går att blunda för.

Men åter till inlägget, vi kunde avstått från att spela så exalterade, det var onödigt och visade på en felaktig sida av oss då vi verkligen inte gillar denna typ av underhållning egentligen. Vi gick helt enkelt in i rollen för mycket och detta ber vi om ursäkt för, hoppas att du gillade bloggen i övrigt. Vi ska tänka på det vi postar en gång extra i framtiden. :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp