Surfa i maj

docdoc

Medlem
Surfa i maj
blev hastigt ledig hela sommaren (studieuppehåll) och tänkte passa på att lära mig surfa ordentligt. Tänkte sticka iväg inom en vecka eller två till nåt surfcamp och lära mig vågsurfa och eventuellt kitesurfa. portugal med lapoint verkar schysst, surfa och slappa.. kostar bara 4000 för en vecka eller 11000 för 3 veckor. Eller Biarritz. Kan även tänka mig en till surfresa i juni, typ Bali 3 veckor. Någon som varit där eller är sugen att hänga med på en häftig resa, hör av dig :)
Har tidigare gjort 6 säsonger utomlands i alperna, kanada m.m. och jag älskar att kombinera resa med nån form av vattensport eller skidor

http://www.lapoint.se/destination/surfcamp-portugal-ericeira/

Surfa i maj
Drar du till bali så fixa boende själv och kör surfcamp på "Ripcurl school of surf"

En vecka på lapoint = 4140kr utan rabatt
lvl 1/2 på ripcurl: 3x2h kurser = 1200kr (1.8M IDR)
lvl 3 på ripcurl: 4x2h kurser = 1650kr (2.5M IDR)

Då har du 2500-3000kr över till boende och mat och det klarar du dig lätt på 200kr dagen

Lapoint på bali använder sig av ripcurl school of surf så oavsett om du använder dig av lapoint eller ripcurl blir det samma lektioner men du kanske inte träffar lika mycket skandinaviska fest folk.

Det jag blev mest bitter på va att dom hade en "minibar" där man fick skriva upp det man tog och sen betala när man lämnade. Kostade typ 15kr för en burk cola medans 50m utanför i en liten butik fick man en 50cl för 6kr... Samma sak gäller självklart all mat och dryck på plats.

Surfa i maj
Om du vill lära dig surfa "på riktigt". Åk till Lombok, checka in på en skitig bunglow, köp en bräda, ut och paddla.

Surfa i maj
Skadar ju aldrig med lite teori dock eftersom det svåraste (iaf för mig) är att läsa av vågorna och placera sig rätt.

Har man ingen koll så lär man ju sig bra mycket fortare med en duktig instruktör först :)

Men som med allt annat... Det gäller ju att nöta så att köpa en bräda och dra ut och paddla är ju ett måste! :D

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp