Surfa i okt/nov - surfcamp

• Trådstartare Trådstartare D75
  • Start datum Start datum

D75

Ny medlem
Funderar starkt på att åka iväg och surfa runt oktober/november, gärna lite längre bort för att få lite värme. Har hittills hittat följande camps som verkar OK:

- Costa Rica med Surfakademin
- Bahia (Brasilien) med X-travel

Har även sett att UCPA kör en sväng till Västindien.

Är fortfarande ganska nybörjare så jag drar gärna iväg någonstans där det ingår instruktör o.s.v

Är det någon som har åkt med dessa bolag och till dessa ställen. Kan tänka mig att det kan variera ganska mycket med instruktörer och annat? Det som hitills skivits här på Freeride är bara om Europaresor...

Kan rekommendera UCPA! de är superduktiga och seriösa och funderar på att åka dit något år. helt såld på surf!

www.surftolive.com är en annan organisation som kör camps, är polare med killen som driver det, Fd proffsåkare.
Helt sjukt kul och hänga med han och hans kompisar, kan dock inte svenska om man nu kräver det.
Sjukt bra på och lära ut osv.

Skulle kommit ner och hälsat på honom i november, men han varnade för att det är regnperiod därnere då.

Just okt/nov är den perioden då det är monsunregn osv nere runt om ekvatorn så det borde du ha i bakhuvet innan du sticker någonstans.
Om du dock inte bryr dig om solen så är det fritt fram.

Jag har en polare som var nere i Biarritz med surfakademin i sommar, som har haft the time of his life! Han snackar om att dra till västindien med dom också, så jag antar att surfakademin kan rekomenderas.

Var nere i Biarritz med Surfakademin i sommar. Det var grymt bra, och grymt roligt! Killarna som driver det är duktiga, och gör allt för att man ska ha det bra och få ut så mycket som möjligt av veckan. Fast jag tror inte att de ska vara i Costa Rica oktober/november, utan december-februari.. Det finns nog ingen som var i Biarritz i sommar, som inte vill hänga med i vinter!

Hur länge ska du vara borta? Om det gäller en så lång resa att det är värt att lägga några spänn på resan skulle jag rekommendera Bali alla gånger. Grym surf, bra fest och allting till ett minst sagt rimligt pris.

Andra vassa ställen dit man kan hitta rätt billiga charter-stolar är Natal i Brasilien och Agadir i Marocko.

Vi har samarbeten med camps på alla dessa ställen. Kolla in www.unitedsurfcamps.com och hör gärna av dig till mig om det är något du undrar över.

/Johan

Halloj, kolla in www.lapointsurfcamp.com Ett par killar som har två surfcamp, ena i Portugal, Ericiera och det andra under vinterhalvåret i Marocco, Agadir. Jag bodde hos dom Portugal nu i sommras. Duktiga sufare med kul sinne. Hör av dej till dom om du är sugen på Marocco, gå in på sidan och kolla iaf. /K

Tillbaka
Topp