Surfa på Biarritz!

annaaN

Ny medlem
Surfa på Biarritz!
Hej!

Vi är 2 tjejer som kommer dra ner till Biarritz i slutet av agusti för att framförallt lära oss att surfa, är det några som har liknande planer?

Sen undrar jag även om någon har ett bra tips på hur man lär sig bäst? Alltså kan rekomendera någon kurs el liknande?

Och är det någon som vet något schystt boende? Vi har lite på g, men inget spikat, iof brukar väl sånt ordna säig när man väl är framme, men kan va skönt att ha nått fixat redan innan? tips?

Berätta gärna lite allt möjligt om Biarritz och om någon har varit där och så, eller om någon ska me:) Alltid kul att höra lite!

Haaade fiiint!/Annaaa

Surfa på Biarritz!
drar ner i slutet av augusti med förmodligen.
drar ni ner själva eller åker ni med ngn camp?

är man nybörjare tycker jag det är bäst att man går i en camp eller kurs så man lär sig grunderna och hur vattnet fungerar o så innan man ger sig ut själv.
men annars e de u bara köra på :)

Surfa på Biarritz!
Åhhh...faen va soft! Jag kom just därifrån, vill tillbax!! Billigare boende o sånt i Anglet som ligger strax ovanför själva biarritz.
Kolla upp surfakademin.se om ni vill gå kurs....
ha de gött!!

Surfa på Biarritz!
Tja, Är för tillfället i Montpellier. 50 mil från Biarritz på sydkusten.. Fudnerar på att ge mig iväg till Biarritz på lördag för att stanna över sommaren. Hur ser det ut om man behöver jobb för att överleva, och boendet - lätt att få tag på? Om det är någon som har minsta lilla tips om boende eller en sunkig bar som behöver en diskare så får ni gärna höra av er. Innan lördag den 1e juli =)

Cheers!

Surfa på Biarritz!
Jag drar till Biarritz den 5e sep... tänker försöka stanna 2 - 3 månader.. flyger flynordic till Bordeaux 650kr inkl skatter sen 250kr tåg(2tim) sista biten...

bara så ni veeet =)

see you in åre next week ;) peace

Surfa på Biarritz!
Tjo!
Tänkte bara tipsa att det är schysst att bo i trakten runt Hossegor...då har ni Seignosse, Hosse o Capreton att välja på bla som e bra att kolla. Tror det är bättre surf än i Biarritz o borde vara billigare... Var nere nyss o bodde på camping i Seignosse, fett skönt ställe!

Surfa på Biarritz!
Souul sa:
Tjo!
Tänkte bara tipsa att det är schysst att bo i trakten runt Hossegor...då har ni Seignosse, Hosse o Capreton att välja på bla som e bra att kolla. Tror det är bättre surf än i Biarritz o borde vara billigare... Var nere nyss o bodde på camping i Seignosse, fett skönt ställe!
vad kostade campingen?

Surfa på Biarritz!
Jag tror vi betalade ca 50-70 spänn var natten. Blev billigare ju fler man bodde o vi hade två tält uppsatta på en plats.

Surfa på Biarritz!
Tjenare. Lite sugen på samma sak detta året. helt grön på det här med surf, men det låter helt klart lockande. Surfakademin verkar ha koll på det här med kurser. Någon som testat? Ingen som har bilplats över i augusti nån gång? :) Bräda fixar man väl bäst på plats?

Senast ändrad:
Surfa på Biarritz!
surfakademin har nog bra koll.
Boendet bör man ha spikat i förväg. kan vara rätt fullsatt just i augusti då alla har lov därnere. anglet har en camping men den kan även vara helt fullsatt i augusti. försök hyra lägenhet. då blir livet väldigt skönt därnere.

Surfa på Biarritz!
Biarritz blir det varje sommar!
ses där kanske :)

Om du åker snowboard eller skateboard kommer surfingen gansak naturligt tycker jag.
Så var det för mig iallafall.
kan väll vara bra att ta en kurs om man vill lära sig allt ifrån grunderna.

Surfa på Biarritz!
HEj Surf akademin! E en surf skola som e riktigt trevligt annars finns det ett Girl camp i hosegore som jag inte kan så mycket om tror att det har lite mer internationell prägel.. Surf akademin e grymt soft!

Snödjup

Tillbaka
Topp