Surfa vid jul, vart åka?

Mans_Hilling

Ny medlem
Surfa vid jul, vart åka?
Tjosan, jag och min kära kamrat har storstilade planer på att åka och surfa till jul. Vi är båda nybörjare, vana snowboardåkare, jag även van vindsurfare och han har testat på att vågsurfa och iaf kommit upp. (ifall det kan hjälpa att veta).
Nu kommer den stora frågan: Vart skall man åka? vi måste åka runt jul, eftersom vi pluggar båda två, och vi vet att just runt jul kostar det ju en slant extra (att dömma av biljetterna till ex. Bali, den billigaste går på 9000...). Är det dyrt att leva på Bali runt jul? Finns det något bättre ställe att åka till, som är billigare? jag har fått för mig att Kuta kan vara ganska sjyst att åka till, då det är lätt att få tag på bräda osv, men sen kommer nästa fråga: Är det för exploaterat? Vore trist att hamna på Kanariehlmarna, fast på andra sidan jorden...

Tacksam för svar!

Surfa vid jul, vart åka?
På vintern finns bra surf i Farankrike och portugal, men kallt vatten. Själv var jag i Marocco i jan-feb. Norr om Agadir i Tagasud har dom riktigt bra vågor och varmare vatten, men tyvärr om man är nybörjare så är de rätt mycket klippstränder vilket inte alltid passar så bra. http://www.dynamicloisirs.com är ett bra ställe att bo på med skysst mat och brädor mm. för hyffsade priser. Själv lärde jag mej surfa i Costa Rica vilket jag tycker är ett idealt ställe med mycet beach brakes, rengskog, 30-gradigt vatten och allt de där extra som gör de till paradiset. Tyvärr så kostar de säkert lika mycket att flyga dit. De samma gäller ju Australien, fast där kan jag rekomendera Byron Bay. känns ju lite dummt att sitta halva tiden på ett flyg dessutom. är man inte rädd för kyllan så kan man ju alltid åka till Hoddevik i norge http://www.stadsurfing.com/ . Själv hävdar jag att ni bör få minst två veckor effektiv surfing så ni hinner utvecklas sitället för att bara ha träningsvärk.

bered er på hårt slit väl värt mödan!!

Lycka till

/Qanik

Surfa vid jul, vart åka?
Blev Bali, vi blev lite otåliga... Dyr biljett som stryk, men man lever bara en gång... Blir nog 3 veckors surf, så man kommer kanske kunna stå på en och annan våg. Har precis börjat lägga mig i hårdträning, armhävningar, pushups och situps varje dag, vindsurfingen gör sitt till också. Tänkte sätta igång med konditionen snart också, avsaknaden av cykel gör dock sitt till då den är kvar i linköping och jag bor hos päronen över sommaren. (knäna trasiga pga. snowboard så löpa är en dålig ide tyvärr...:(

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp