Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Vattensport
Surfing i Sverige, hur ofta?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dekadent" data-source="post: 1137069" data-attributes="member: 132445"><p>En gång i månaden är ju gravt underdrivet, i alla fall om man ser hur det är härnere i Skåne. </p><p>Ett år (för mig och mina polare) kan inbegripa surf 15-20 ggr från slutet av mars fram tills augusti, sen efter det mellan 20-25dagar september tills början av december. Rekordet var under en 10-dagarsperiod 2015 då vi var iväg 6ggr, skolan blev lite lidande. </p><p>Vissa (hårdare) grabbar surfar även i januari och februari. </p><p></p><p>När det kommer till brädor så är extra volym en bra idé - surfar själv en 5,10:a på 33L mestadels av tiden, med avbrott för lagningspauser då det är 7,0:a på runt 46L. Longboard kan man hålla på man med om man vill, men har aldrig känt att jag behövt en 9-10-fotare för att ha kul - bara att lära sig paddla ordentligt. </p><p></p><p>Flexibilitet är ju viktigt, speciellt under höst/vår då det är dåligt med dagsljus. Min utbildning funkar rätt bra att komma ut med, men går ju inte alltid heller. </p><p>Bara att köpa grejer tycker jag, i värsta fall så är det bara att sälja vidare ifall du inte känner att du kommer ut tillräckligt. Inte så att det ligger och blir dåligt direkt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dekadent, post: 1137069, member: 132445"] En gång i månaden är ju gravt underdrivet, i alla fall om man ser hur det är härnere i Skåne. Ett år (för mig och mina polare) kan inbegripa surf 15-20 ggr från slutet av mars fram tills augusti, sen efter det mellan 20-25dagar september tills början av december. Rekordet var under en 10-dagarsperiod 2015 då vi var iväg 6ggr, skolan blev lite lidande. Vissa (hårdare) grabbar surfar även i januari och februari. När det kommer till brädor så är extra volym en bra idé - surfar själv en 5,10:a på 33L mestadels av tiden, med avbrott för lagningspauser då det är 7,0:a på runt 46L. Longboard kan man hålla på man med om man vill, men har aldrig känt att jag behövt en 9-10-fotare för att ha kul - bara att lära sig paddla ordentligt. Flexibilitet är ju viktigt, speciellt under höst/vår då det är dåligt med dagsljus. Min utbildning funkar rätt bra att komma ut med, men går ju inte alltid heller. Bara att köpa grejer tycker jag, i värsta fall så är det bara att sälja vidare ifall du inte känner att du kommer ut tillräckligt. Inte så att det ligger och blir dåligt direkt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Vattensport
Surfing i Sverige, hur ofta?
Tillbaka
Topp