Surfstyle Snowboard

Surfstyle Snowboard
Många surfare från södra californien hänger i Aspen på vintern och åker bräda på ett väldigt surfinfluerat sätt. Hittade det här klippet:

Senast ändrad:
Surfstyle Snowboard
Tycker inte det ser surfigt ut för fem öre. Inte alls lik surfing. Då är en skön puderrepa mer lik surfing.

Edit: Jag surfar och kör snowboard. Både alpin och vanlig snowboard.

Senast ändrad:
Surfstyle Snowboard
Det där är ingen surfåkning, det är en helt vanlig alpinbräda alltså en sån som man kör portar (slalom) med.

Surfstyle Snowboard
Själv tycker jag det ser ut som c.a 400 bottomturns, men det kanske inte är surfigt nog för er. Joey Cabell, Mike Doyle, Mickey Münoz, Nat Young, gamla dogtownsurfare och andra som surfat 30 år vet nog mindre om vad som är surfigt än er när de åker bräda ;-)

Pure Carve som de här killarna startade för 10 år sedan är surfstyle. En kombo av tow-in och 70-tals Larry Bertleman influenser. Supernice. Flow.

Surfstyle Snowboard
liknar mer vattenskidåkning på en skida,när man surfar ska inte fötterna sitta fast.

Senast ändrad:
Surfstyle Snowboard
Alpinepunk sa:
Själv tycker jag det ser ut som c.a 400 bottomturns, men det kanske inte är surfigt nog för er. Joey Cabell, Mike Doyle, Mickey Münoz, Nat Young, gamla dogtownsurfare och andra som surfat 30 år vet nog mindre om vad som är surfigt än er när de åker bräda ;-)

Pure Carve som de här killarna startade för 10 år sedan är surfstyle. En kombo av tow-in och 70-tals Larry Bertleman influenser. Supernice. Flow.
varifrån fick du att dessa killar anser att carving på snowboard/gate-monkey stilen liknar surfing?
ja snowboard utvecklades av surfare men det betyder väl inte att sporterna liknar varandra? eller?

Surfstyle Snowboard
Tja Petter,
Läs vad jag skrev:
"Själv tycker jag det ser ut som c.a 400 bottomturns." Är det svar nog?

Har du sett Hakman eller Larry Bertleman lägga fet carves i 70talsfilmer? Har åkt med killarna de sista 8 åren ett par veckor i stöten och om de säger att det är surfstyle så är det så. Såpass ödmjuk är jag, en vanlig kille från Göteborg.

Surfstyle Snowboard
Alpinepunk sa:
Tja Petter,
Läs vad jag skrev:
"Själv tycker jag det ser ut som c.a 400 bottomturns." Är det svar nog?

Har du sett Hakman eller Larry Bertleman lägga fet carves i 70talsfilmer? Har åkt med killarna de sista 8 åren ett par veckor i stöten och om de säger att det är surfstyle så är det så. Såpass ödmjuk är jag, en vanlig kille från Göteborg.
jah jag förstod att DU ansåg att de liknade surfing, vad jag undrade var om du du hört Joey Cabell, Mike Doyle, Mickey Münoz, Nate Young o gubbarna säga att "detta liknar precis surfing"?
Jag har själv surfat och jag är inte övertygad om likheterna. Hur som helst så verkar du ha bättre koll på både surfing och snowboard carving än mig så jag ska väl inte uttala mig något mer.

Fred

Surfstyle Snowboard
Begreppet är myntat av de här killarna Petter. Och jag åker där ett par veckor varje år. Men du kallar det för vad du vill.

Vill du ha lite inspiration till din åkning så kolla in Laird Hamilton c.a 1.25 in filmen.

Tillbaka
Topp