Svala handskar

jarnebring

Aktiv medlem
Svala handskar
Tänkte komplettera Hestra Heli 5-fingrars med ett svarare alternativ, är ganska varm av mig. Har du tips på en lite svalare handske som du är nöjd med?

Tack för tips.

Svala handskar
Jag kör en Hestra Spring Ergo Grip när det är lite varmare ute. Verkar dock inte finnas bland årets modeller. Men det finns säkert nån motsvarighet.

Tycker den funkar bra iaf. Kan vara lite krånglig att ta på sig, mudden vill gärna vika sig inåt.

Svala handskar
Jeg bruker mye marmot work glove. http://www.amazon.com/Marmot-Mens-Basic-Work-Glove/dp/B004JQQ8KC
Relativt tynn og veldig behagelig og tåler masse.
Tåler en god del vann hvis man er flink med impregnering.

I sommer kjøpte jeg norrøna falketind handsker https://www.norrona.com/nb-NO/Products/3371-15/1011/falketind-windstopper-korte-hansker/
Kjempetynne og følsomme.
Har ikke hatt dem om vinteren ennå, men de er nok mest til våren når det gjelder heisbasert kjøring i alle fall.
Sikkert fine i oppoverbakkene større deler av vinteren.

Svala handskar
Under våren kör jag med ett par Neff Halldor pro model animal style. Handsken värmer inte händerna för 5 öre men håller den torr så det inte upplevs som att det är kallt. Handsken passar perfekt till parkåkning och med handskens grepp kommer du aldrig tappa graben i luften.

Skulle inte rekommendera den till alla puderrävar där ute.

Svala handskar
Vill slå ett slag för handskar i naturmaterial. Inget jävla polyester, membran eller fleece.
Det funkar i min bok sisådär om man vill vara sval.

Mina Lars Fält guide glove, i den sanslöst enkla konstruktionen: ull+läder, håller mig varm och torr i allt från några varma plusgrader ner till riktigt jävla karg vind i -30 i det blås- och köldinferno som Åre kan vara.

Har som jämförelse ett par Seth Morrison från även dom från Hestra, dom har ett mycket snävare temperaturspann och användningsområde, mycket på grund av membran och fleecefodret. Trots det är det en bra handske i sig. Plus att du blir satan så kall om du blir det minsta fuktig, det slipper du med ullfoder som du dessutom kan ta ur handsken när den väl ska torka.

Svala handskar
Dom flesta byggvaruhus har arbetshandskar av märket Tegera. deras vinterhandskar är billiga lagom varma och greppvänliga. Perfekta som touringhandskar

Svala handskar
Hestras wool pile/terry liners är sköna och känns torra. Tror att det är de som sitter i Fälts guide glove. Ett dyrare alt är Arcteryx Vertical med lös polartecfoder. De håller en komfortabel temp utom när det närmar sig vårslask.

Svala handskar
Oakley factory park glove om du vill ha lite fancy med greppgummi och smartphonefinger. Brukar gå att hitta på rea för ~200kr. Annars 300-400kr. Burton tror jag har någon liknande handske.

Everest fleecevante. Kostar 100kr på Stadium, håller bra, och är precis lagom varm.

Är man ute efter några svalare vantar tycker jag allt i helläder blir för varmt. Hestra i synnerhet. Till och med Lillsports längdåkningsläderhanskar blir för varma.

Tillbaka
Topp