Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jag är tveksam på om denna setupen eventuellt är lite overkill...pinn sa:..
Burton Custom X 160 (eller 164)
eller Wide-modellen 159 (eller 164) beroende på skostorlek (kolla min guide)
Burton CARTEL bindningar. eller Co2
Burton ION skor..
så är han lycklig resten av livet..
/PInn
En snabb koll i en webshop, så verkar det första av de rekommenderade alternativen gå på ca 10 000 kr. Jag har inte bestämt mig än om jag är beredd att lägga ut den summan, men om man ska få ner priset ett par tusen, vilken är då den bästa kompromissen att göra? Finns det nån burton-bräda som är mer prisvärd, eller får man vad man betalar för?topz sa:Fiji
Burton custom 158 (perfekt allround passar ALLT)
Burton custom X 158 (styvare än vanliga custom, även längre set back 25mm)
Burton cartel bindning och ion boots
Inte det billigaste alternativet men du kommer garanterat va nöjd =)
/topz
Sabbath!!!! billig ... heheheh nu har du nog fått något om bakfoten. Ja, billigare än SL10topz sa:Burton Elite 158
Det du får tänka på är att billigare brädor är i regel mjukare och det kanske inte passar så bra om du gillar när det går undan i pisten.
Boots finns ju även billigar alt. som t.ex Sabbath.
/topz
....Fiji sa:Hej pinn,
Du verkar ha grym koll på utrustningsval. Kan du hjälpa mig?
Jag är 30 år och har åkt snowboard sedan jag var 15 år. Började som sportlovsåkare, men har det senaste 10 åren bara kommit i väg en vecka varannat år. 179 cm lång, 76 kg och storlek 43-44 i vanliga skor.
Jag har hittills alltid hyrt bräda och skor, men tycker sällan varken skorna eller brädan passar mig så bra. Har många gånger haft problem med passform på skor och att brädan känns för mjuk och sladdrig i pisten. Nu i vår ska jag för första gångerna till alperna och tänkte att det kanske vore välinvesterade pengar att köpa utrusting som passar mig och min åkning.
Jag har åkt mest pist och hoppat lite då och då. Tycker om när det går undan i pisten. Kan inga trix. Jag är ute efter en bräda som går bra i pisten där jag kommer åka mest, men skulle även vilja prova på både lite parkåkning och off-pist.
Jag skulle vara tacksam för tips om vad jag ska köpa för bräda/bindningar/skor?
Tack på förhand!
/Fiji
--..Hagstrom21 sa:Pinn,
Vad tycker du om Burton Moto boots?
Jag funderar på ett par Ion eller Ruler boots...?
Har du några förslag på BRA Burton boots...?
Har en Burton Custom 158 med Triad bindings och åker allround dock börjar det bli mycket mer hopp... om det hjälper dig något!
Mvh
Sorry jag som hade jämfört priser på blue-tomato.at och då mellan ION 07/08 & Sabbath 06/07pinn sa:Sabbath!!!! billig ... heheheh nu har du nog fått något om bakfoten. Ja, billigare än SL10topz sa:Burton Elite 158
Det du får tänka på är att billigare brädor är i regel mjukare och det kanske inte passar så bra om du gillar när det går undan i pisten.
Boots finns ju även billigar alt. som t.ex Sabbath.
/topz
och nästan i klass me Ion men tusen ggr skönare än alla Burton skor..
Sl 10 - 3600:-
Ion - 3200:-
Sabbath - 3000:-
White - 2600:-
Hail - 2400:-
Ruler - 2200:-
/Pinn
hej! ska ju köpa en ja med tänkte ja. tänkte fråga dig lite saker om de går bra, hur mycket väger du? och när du provat den kan du gärna skriva i min gästbok hur den var, lite styvhet och kännsla o så...Hagstrom21 sa:Jag har precis köpt en Burton Custom 158 med Burton Triad bindings. Inte hunnit testat den än men shit vilken bräda... ahah är nöjd med den utan att ens prova den!![]()
Självklart ger jag dig feedback på den.Anal-Og sa:hej! ska ju köpa en ja med tänkte ja. tänkte fråga dig lite saker om de går bra, hur mycket väger du? och när du provat den kan du gärna skriva i min gästbok hur den var, lite styvhet och kännsla o så...Hagstrom21 sa:Jag har precis köpt en Burton Custom 158 med Burton Triad bindings. Inte hunnit testat den än men shit vilken bräda... ahah är nöjd med den utan att ens prova den!![]()
skulle vara väldigt tacksam!
Undrar bara... Varför hade du in p1 med i beräkningen? En av de bättre bindningarna på marknaden tycker jag personligen. bra bräda dohHagstrom21 sa:Självklart ger jag dig feedback på den.Anal-Og sa:hej! ska ju köpa en ja med tänkte ja. tänkte fråga dig lite saker om de går bra, hur mycket väger du? och när du provat den kan du gärna skriva i min gästbok hur den var, lite styvhet och kännsla o så...Hagstrom21 sa:Jag har precis köpt en Burton Custom 158 med Burton Triad bindings. Inte hunnit testat den än men shit vilken bräda... ahah är nöjd med den utan att ens prova den!![]()
skulle vara väldigt tacksam!
Jag väger 70 kg, 184 cm, lång stl: 42 på boots...
Jag har forskat mycket i denna bräda och fått god hjälp av Pinn här på Freeride.
Det jag luskat fram är att det är brädornas bräda gällande allround åkning. Dock får jag ge dig min egna uppfattning lite senare...
Skall du ha nya bindningar också?
För mig stod valet mellan Burton Cartel eller Burton Triads gällande bindings.
Triads vann kampen efter många om och men.
Ett tips är att du mailar olika återförsäljare och ger dem din profil och frågar om råd. Burton europe hjälpte mig väldigt mycket med val, förslag och modeller. Grym service.
Mvh
hej hopp. ang. Flow har jag bara hört (tusen ggr) att det än den absoluta känslan av total respons som saknas hos en Flow-bindning. naturligtvis jobbar Flow med detta hela tiden och de bindningar som Flow ger ut nu för tiden är garanterat bättre än 1998 års modellerAmrry sa:Hej pinn!
Otroligt bra och genomgående guide!
Jag har börjat fundera på att köpa en egen bräda, tidigare har jag hyrt. Åkte endel bräda för 3-4 år sedan samt 8 dagar nu under julen. Jag har tänkt att börja åka oftare nu. Jag klassas nog fortfarande som någorlunda nybörjare men åkningen har i alla fall börjat arta sig, jag åker dom flesta backarna utan större problem.
Jag är 18 år, 180cm lång och väger 70kg. 43 i skostorlek.
Jag vet inte om det är stor skillnad mellan "svårighetsgraden" på olika brädor, jag skulle dock vilja ha en som hålller ett tag även då jag blir duktigare. Jag har åkt mest pistat och så lär det förbli, dock är off-pist åkning mycket lockande även det och det är möjligt att jag spenderar lite tid i parken (dock definitivt minst). Nån sorts allround bräda alltså
Tycker du det finns några nackdelar med Flow bindningar? Det jag har sett av dom är endast positivt så det skulle jag gärna ha på brädan.
Mvh
kolla på dessa brädor..tobbz90 sa:Hej Pinn!
Jag har åkt bräda i snart 5 år och känner mig i behov av en ny.
Detta framför allt för att jag upplever att mina skor sticker ut för mycket.
Jag är 180cm lång, väger 70kg och har storlek 44.5 i mina kängor, jag åker mest i pisten och är väl en medelgod åkare. Har du någon bräda att rekomendera? Hälst ska den inte vara alltför dyr och ganska vanligt (funderar på att köpa begangnat).
Tack på förhand!
Tobbe