Svar till alla som skall köpa ny snowboard!

har inte så mkt pengar just nu men behöver både en ny bräda och boots . hade tänkt köpa nya boots först och sen en ny bräda fasst vet inte riktigt om de går att åka på min ,.funkar det att åka på min bräda som är 125 cm medan jag är 160 cm ? så länge tills jag har köpt en ny ?

hellou
162 cm här, 55 kg, 34 i skor (ja) blå ögon.
Jag hitta iallafall en bräda på blocket nyss på 1.40, har en på 1.30 som jag senast använde förra veckan, kändes dock inte helt hundra..
Tror ni jag kan köra på den på 1.40 eller ska ja ha längre? Åker mest pist/lite off-pist och lite i parken.

tjena,
läng 158
Vikt 53,7
hoppar mest men gillar offpist vad ska man välja för bräda? ska köpa en ny nästa år

Tja, jag letar efter en Burton Love 155'a tänkte att du kanske har koll på återförsäljare och sånt också :P

jag börjar bli orolig för att de är slut, så vore kul om du kunde rekomendera ngt liknande också :D det är Park, park park och lite park som gäller för mig :)

mm, dock inte helt lätta att hitta en säljare som orka skicka den till europa.
funderade på att kolla Yes och lite andra märken, har du kolla på andra märken än burton också?

Felixvm sa:
mm, dock inte helt lätta att hitta en säljare som orka skicka den till europa.
funderade på att kolla Yes och lite andra märken, har du kolla på andra märken än burton också?
"
Please email me with any questions. Willing to ship international at an additional cost depending where you live, please send me a message if you are international so I can tell you how much shipping will cost."

Står det på den auktionen iaf, skadar ju inte att höra!

Sjukt bra guide! jag ska inhandla en ny bräda. Jag åker ungefär 2 veckor om året och jag är väldigt sugen på en Burton Cruizer Wide 159 som i ditt exempel, hittar tyvärr ingen sida där jag kan köpa den? någon som vet?

hej, jag funderar på att köpa ny bräda. jag vill ha en burton tror jag. jag väger typ 58 och är 176 cm lång och har 42,5/43 i strl. jag hittade en Burton Bullet 164, men vet inte om de e rätt bräda, de e min första men jag har hyrt ett tag men tycker jag börjar bli ganska bra, jag ska köpa brädan begangad (stavning) men det står inte vad det är för skor och bindningar mer än att bindningarna är från märket dragon och skorna burton. jag har mest åkt pist, men har tänkt att börja åka i parken mer :)

k-k-klummen sa:
hej, jag funderar på att köpa ny bräda. jag vill ha en burton tror jag. jag väger typ 58 och är 176 cm lång och har 42,5/43 i strl. jag hittade en Burton Bullet 164, men vet inte om de e rätt bräda, de e min första men jag har hyrt ett tag men tycker jag börjar bli ganska bra, jag ska köpa brädan begangad (stavning) men det står inte vad det är för skor och bindningar mer än att bindningarna är från märket dragon och skorna burton. jag har mest åkt pist, men har tänkt att börja åka i parken mer :)
164 känns på tok för långt för din vikt, årets modell är speccad till 73-95kg. Vad gäller boots så måste du prova dem ordentligt och dragon gör inte bindningar, bara goggles.

Jag skulle behöva lite hjälp att finna en bräda, är 194 lång och väger 81 med skostorlek runt 45

Åker all-around och letar efter en bräda jag kan ha ett par år framöver, åker inte särskilt mycket. Men vill kunna dra iväg när jag känner det, åkt i 8-9 år till och från. Åker gärna väldigt fort

De flesta brädorna verkar vara rätt korta, jag tycker personligen det är rätt svårt att åka på en kort bräda, känner inte att jag får ordentligt med fäste ner för de svarta pisterna. Tips? Priset är relativt orelevant. Betalar hellre lite för mycket än för lite

Senast ändrad:
Hur är flexet i lib tech brädorna går och funderar på att uppgradera från min gamla burton baron 167 som jag upplever som lite väl hårt flex i tailen för att vara lekfull.
Modellerna jag funderar på är:
t.rice 164.5
skunk apes 165
dark serie 164 w

Har även kollat lite på ett budget alternativ gnu carbon serie 162 w

Det jag vill ha är en bräda med mycket twin geometri och gärna twin flex som inte är allt för park inriktad.

Hallå! Jag är en kille på 15år. Jag är 1.72 och har funderat på en Burton Fix (152). Jag tänker köra största delen i parken, är detta en bra bräda och rätt storlek? Och en fråga till, vilken storlek ska man ha på bindningarna? S,L,M? mina fötter är 27cm. Tror jag ska köpa Burton Scribe EST Trooper bindningarna :)

Jag tänkte köpa mig en Skate banana men funderar på om jag ska köpa 156 lr 159an? Åker mest pist och lite off, minst park. jag väger 68 kg, 187 lång, 42 1/2 i skor. Jag hade tänkt köra 159, borde väl vara bäst va?

Jag har mer eller mindre bestämt mig för en GNU Carbon Credit BTX Wide.

Är 194 lång, 83kg, med ~45 skor.

Det är tänkt att använda Union Force och 32 Lashed till.

Frågan är, 162 cm eller 165? Eller kortare?

Blandad åkning

Tjena!

Jag är 17 år gammal, ca 190cm lång och väger ungefär 76kg, hur lång bräda rekommenderar ni till mig?

Jag tänker köra rätt mycket park och hopp, men ändå en del offpist och pist, vad tror ni?

tack på förhand!

//Andreas

Tjena

Jag är 16 år gammal ca 179 cm lång och väger ungefär 65 kg

jag vill köra "soft" men ändå dra på lite .. Jag har åkt i 5 år.

Vad kan du rekommendera för bräda?

cirka 1-1500 kr

Ersvik sa:
Jag tänkte köpa mig en Skate banana men funderar på om jag ska köpa 156 lr 159an? Åker mest pist och lite off, minst park. jag väger 68 kg, 187 lång, 42 1/2 i skor. Jag hade tänkt köra 159, borde väl vara bäst va?
Åker du mest pist är bananen nog inget vidare bra val dess styrka är ju jibb och puder!?

Jag är lite osäker på det här med rocker och längd, även jag hade tänkt att unna mig en banan
är 180cm lång väger uppåt 70kg. 156an borde vara lagom va? Jag har en dominant 154 just nu och den är kortaste laget känner jag.

Det är ju magnetraction på bananen så skulle tro att den funkar ypperligt i pisten!

Sup

19 åring, 184 cm lång väger runt 75 kg
Åkt i två år, kör mest pist, vill börja köra lite park lite smått

Tänkte fråga här efter hjälp. Ska köpa bräda för första gången. Har alltid hyrt förr.

Kommer åka ganska mycket i år.

Väger nu ca 57kg, och är 175 cm lång. kommer typ bara åka park.

Någon som kan ge något bra förslag? :)

Hur är det egentligen med rockers ska man gå upp i storlek eller ner? Har hört både och nämligen.
Jag är runt 180, väger runt 65-70 och kör på en 154 vanlig chamber nu som jag nog tycker är i kortaste laget. Ska jag hålla mig kvar där eller gå upp eller ner i längd om jag köper en rocker?

vilm sa:
Hur är det egentligen med rockers ska man gå upp i storlek eller ner? Har hört både och nämligen.
Jag är runt 180, väger runt 65-70 och kör på en 154 vanlig chamber nu som jag nog tycker är i kortaste laget. Ska jag hålla mig kvar där eller gå upp eller ner i längd om jag köper en rocker?
Beror sig ju på vad du ska använda den till!

Jag har suttit och kikat på nya brädor i snart 2 månader, och har kommit fram till allt utom en sak.

Är sjukt sugen på "Ride Machete" brädan då jag har hört mycket bra om den, är ju inte världsbäst men heller inte dåligt på bräda så den ligger bra i prisklass också. Kommer mest åka park, lite små hopp och kanske en och annan snurr.

Jag är 196 cm väger ca 70 kg (jag vet) och mina fötter är 28 cm ca. Har kört på en Forum bräda innan och den vart 163 cm och känner nu för att kanske gå lite kortare så jag kan snurra gött :)

Nu till frågan, Borde jag köpa en "wide" bräda? funderar på 157W men är inte helt hundra..

Tack för svar

MVH
Marcus

Vad innebär 28cm långa fötter i skostorlek?

Om du har 46 eller uppåt kan wide vara en bra idé.

Men jag kör ett par burton ruler 46or på en burton uninc 152a och det funkar kanoners!

Thomsson sa:
Vad innebär 28cm långa fötter i skostorlek?

Om du har 46 eller uppåt kan wide vara en bra idé.

Men jag kör ett par burton ruler 46or på en burton uninc 152a och det funkar kanoners!
Har ThirtyTwo "Lashed" boots i strl 46. mätte undersidan och de ligger på ca 34 cm. :/ wide?

Hej. Jag är helt ny inom detta. Har aldrig åkt Snowboard innan.
Var får jag ett bra nybörjarpaket från? Pris?

Ålder: 20 (snart 21)
Vikt: 79 kg
Längd: 173 cm

Ska åka upp till Kungsberget när dom öppnar som är om cirka 1 månad.
Kommer då testa, och är det kul köper jag brädpaketet!

Så ni som är duktiga, tipsa gärna och länka flera olika sidor med
rimliga priser. Har ingen lust att lägga allt för mycket ifall
intresset skulle svala och jag hamnade på skidorna igen.

Senast ändrad:
halloj!

jag funderar på att köpa en splitboard, närmare bestämt en venture storm: http://www.venturesnowboards.com/index.php?inc=storm_splitboard.html

frågan är om man ska ha 25 eller 26 i midja? jag har ett par salomon malamute skor i 26.5 mondo storlek. salomons boots är i regel lite mindre i yttermått.

tror ni man klarar sig med en 25cm i midjan eller är det bättre att köra på 26?

brädan ska användas i branta isiga rännor...

EddieL sa:
Hej. Jag är helt ny inom detta. Har aldrig åkt Snowboard innan.
Var får jag ett bra nybörjarpaket från? Pris?

Ålder: 20 (snart 21)
Vikt: 79 kg
Längd: 173 cm

Ska åka upp till Kungsberget när dom öppnar som är om cirka 1 månad.
Kommer då testa, och är det kul köper jag brädpaketet!

Så ni som är duktiga, tipsa gärna och länka flera olika sidor med
rimliga priser. Har ingen lust att lägga allt för mycket ifall
intresset skulle svala och jag hamnade på skidorna igen.
Tycker du ska köpa en beggad bräda, antingen här på freeride el på blocket. Finns massar av helt OK brädor för bra priser, så får du ofta med bindningar osv. Själv tjackade jag min första egna bräda för en tusenlapp i våras, den passade inte mig så jag sålde den för samma pengar och köpte en annan för en tusing, den var heller inte optimal, så även den såldes.

Nu har jag uppgraderat till ett riktigt kompetent paket, men som sagt, detta efter att först hyrt i flera år och sen köpt billiga begagnade brädor. Det är bra att börja så, sen när man börjar bli lite mer duktig på att åka och mer insatt i vilka olika tekniker som finns, (camber, rocker, magnetraction, TBT osv) samt testat vilken typ av bräda som passar just dig, kan du ju alltid uppgradera till din drömbräda :)

Senast ändrad:
Tjena, hade tänkt på ny bräda eller rättare sagt uppgradera till en Bataleon Evil Twin, vilka bindningar passar bäst till den? Tacksam för svar:)

Alla utom burton bindningar med ICS och 3D.

Men flux eller Union är ju nåt att leta efter, BTW har en Bataleon evil twin Limited edition till salu!

ahh såg den men vill nog ha vanliga.. läste att burton cartel funka bra till evil twin så är lite inne på dom..

Rekommenderar en styvare bindning till Evil twin iaf.
Man kan inte tro det men det är rätt styv i flexet.

Men cartel har ganska bra respons 7/10 står inget om styvheten tyvärr..

Eller Flux SE30 verkar också nice..

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp