Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Svarta X-Scream?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JHK" data-source="post: 5903" data-attributes="member: 13963"><p>Jeg er den stolte eiere av et par svarte X-scream ski(modelen heter freeride9).Kjøpte dem på Snell sport i Chamonix.Før jeg kjøpte dem hadde jeg testet de gule (Series)med både alpine- og telemarksbindiger samt freeride9 med alpine bindinger.Forskjellen er knappest merkbar,og selv om series er noe stivere både i lengden og torsjon er freeride9 en ski som er mer enn god nok for de aller fleste.Jeg har kjørt skiene i tre uker (telemark) på alle slags føre,fra 1m. powder(helt sant!)til slush og is,og jeg smiler hele tiden.Skiene flyter i powder OG skjærer i pisten.Så snart jeg hadde vent meg til hvor utrolig myke skiene er,var jeg helt sikker:X-scream er universets beste ski!!</p><p>Grunnen til at jeg valgte de svarte fremfor de gule var selvsagt prisen,Freeride9 gir definitivt mest ski for pengene!I Chamonix koster Series modellen 3500 ff.Freeride9 2700ff. og Freeride8 1900 ff.I butikken sa selgeren at den svarte og gule modellen er så og si identiske,da de fikk inn testparene i 98`visste de ikke hvilken som kom til å bli toppmodellen når de kom ut for salg.Den blå (samt en annen sort modell kalt freeride8,5 som kun selges i Frankrike)har andre mål og er for mindre aggressive kjørere.</p><p>Jeg har bare testet ski i pr7 og disse er ca 1,87m,et par pr8 ligger nok rundt 1,95m og er noe stivere.</p><p>Vil du vite mer om skiene bør du sjekke ut hjemmesidene til Salomon(Freeride har link).</p><p></p><p>Powder to the People!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JHK, post: 5903, member: 13963"] Jeg er den stolte eiere av et par svarte X-scream ski(modelen heter freeride9).Kjøpte dem på Snell sport i Chamonix.Før jeg kjøpte dem hadde jeg testet de gule (Series)med både alpine- og telemarksbindiger samt freeride9 med alpine bindinger.Forskjellen er knappest merkbar,og selv om series er noe stivere både i lengden og torsjon er freeride9 en ski som er mer enn god nok for de aller fleste.Jeg har kjørt skiene i tre uker (telemark) på alle slags føre,fra 1m. powder(helt sant!)til slush og is,og jeg smiler hele tiden.Skiene flyter i powder OG skjærer i pisten.Så snart jeg hadde vent meg til hvor utrolig myke skiene er,var jeg helt sikker:X-scream er universets beste ski!! Grunnen til at jeg valgte de svarte fremfor de gule var selvsagt prisen,Freeride9 gir definitivt mest ski for pengene!I Chamonix koster Series modellen 3500 ff.Freeride9 2700ff. og Freeride8 1900 ff.I butikken sa selgeren at den svarte og gule modellen er så og si identiske,da de fikk inn testparene i 98`visste de ikke hvilken som kom til å bli toppmodellen når de kom ut for salg.Den blå (samt en annen sort modell kalt freeride8,5 som kun selges i Frankrike)har andre mål og er for mindre aggressive kjørere. Jeg har bare testet ski i pr7 og disse er ca 1,87m,et par pr8 ligger nok rundt 1,95m og er noe stivere. Vil du vite mer om skiene bør du sjekke ut hjemmesidene til Salomon(Freeride har link). Powder to the People! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Svarta X-Scream?
Tillbaka
Topp