Svensk ramlade ned i glaciärspricka i Stryn

jeppenator

Aktiv medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15021086.ab

En svensk man skadades på midsommarafton sedan han fallit ned i en glaciärspricka i Norge.
Mannen, som är i 30-årsåldern, vårdas nu på Haukelands universitetssjukhus i Bergen, rapporterar den norska nyhetsbyrån

Någon som vet vem detta var?
Lät som att läget var stabilt efter omständigheterna så tur att det inte slutade värre.

/Jeppenator

Ajfan.. hoppas det går väl för han! Vem det än är.

Rätt tydligt chabrak till snöhål dock.. Var det flatljus eller whiteout tro?

Per åker skidor enligt Hasse.

Olyckligt för vem det nu är som råkat illa ut

Uten å vite noe mere en det som står på nettet vil jeg tippe at dette er en person som ikke er vant til å være på stryn. Tipper at sprekken det er snakk om er i henget neden for parken til ski høyre for stolheisen. Denne sprekken er på plass hvert år og alle som er mye på stryn vet at man holder seg unna det omårdet spesielt "sent" på sesongen da den åpner seg mere og mere. Det har tidligere også vært dødsulykker i det området forde folk ikke respekterer de markeringene som er satt opp. Når man ser den så klart fra både parkering og heis kan jeg ikke fatte hvorfor folk skal ut der,men det skjer gang på gang så noe spennende må det jo være med denne sprekken!

JohanHallgren sa:
Jarle sa:
Utter sa:
Per Nyberg, checka in!
+1, nu är han iofs inte 30, men det behöver ju inte stämma. Plocka upp telen purr
min första tanke: Per Nyberg!
Fast han var inloggad på facebook denna morgon, Uteslutet?
Hemma nu. Såg när dem skulle få upp killen ur sprickan. Öppet benbrott i underarmen, men inga stora blödningar.
Som sagt så är sprickan otroligt synlig och väldigt stor. Verkar som att han såg sprickan för sent, och fick något slags felskär (var väldigt varm och blöt snö).

Tillbaka
Topp