Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Svensk skidskola i Alperna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tompan14" data-source="post: 935122" data-attributes="member: 74439"><p>Nja, att skidlärare som har utbildat sig i Frankrike skulle vara bättre på något sätt går jag inte med på. Att de inte vill anställa personer med "utländsk" utbildning handlar helt enkelt om pengar. Skidlärarutbildningen är ingen ideell verksamhet vare sig i Frankrike eller något annat land. Inom Österrike till exempel finns det inget som hindrar dig från att gå en kurs och göra en säsong i ett förbund, för att nästa vinter flytta till ett annat förbund och arbeta där, ändå är det många skidskolor som inte är överdrivet positiva till skidlärare utbildade utanför förbundet och det beror till 100% på att alla pengar för din utbildning har hamnat i någon annans ficka.</p><p>Ska man ranka utbildningar så brukar den engelska räknas som lägst, men jag tror inte den är så mycket sämre än grundutbildningarna i andra länder om man börjar syna det i sömmarna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tompan14, post: 935122, member: 74439"] Nja, att skidlärare som har utbildat sig i Frankrike skulle vara bättre på något sätt går jag inte med på. Att de inte vill anställa personer med "utländsk" utbildning handlar helt enkelt om pengar. Skidlärarutbildningen är ingen ideell verksamhet vare sig i Frankrike eller något annat land. Inom Österrike till exempel finns det inget som hindrar dig från att gå en kurs och göra en säsong i ett förbund, för att nästa vinter flytta till ett annat förbund och arbeta där, ändå är det många skidskolor som inte är överdrivet positiva till skidlärare utbildade utanför förbundet och det beror till 100% på att alla pengar för din utbildning har hamnat i någon annans ficka. Ska man ranka utbildningar så brukar den engelska räknas som lägst, men jag tror inte den är så mycket sämre än grundutbildningarna i andra länder om man börjar syna det i sömmarna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Svensk skidskola i Alperna?
Tillbaka
Topp