Sweet hjälmar, finns dom?

stam_swe

Ny medlem
Chip o hej, o god jul

Julen, denna värmens och kärlekens högtid, har iår tagit sig en ny och oväntad vänning..Julen blir inte som man har tänkt sig..
Jag hade tänkt skaffa ny hjälm, och då få den i julklapp, jag hade sett ut en hjälm, en sweet trooper fullcut s1 (med skärm) vit. Men när jag skulle införskaffa dylika tingest fanns den inta att få tag på någonstans! Alla affärer väntade på leverans, och på nått ställe sa dom att dom inte ens hade börjat produceras, på hemsidan står det dock inte ngt om detta.
Det jag undrar är nu om någon har hittat en sådan hjälm och kansek köpt den, isåfall var? Finns den någonstans? Tillverkas den ens?
Tacksam för svar, hade ju sett fram emot julklapparna så..

Ha det bra och god jul

God Jul Skam! Jag vet inte, men jag hade tänkt att använda forumet som en chat. Vad har du fått? Jag fick stavar(otippat), rakapparat, hemseresan, lins till googlesen och en 600 sidors bok om Stalin! :P.

Vi ses inatt.

Jo jag vet att alpingaraget har en hel hög, men dom har inte den., och jag har ringt runt i halva sverige , så det jag undrar är om modellen finns överhuvudtaget?

Den finns men har ej levererats.. jag har beställt en sådan och den ska vara påväg.. tror jag åtminstone.. Dom lät mig iallafall köpa ett present kort på en sådan hjälm så det är konstigt om den inte tillverkas.. är väl i grund och botten en vanlig trooper fast med skärm och andra små ändringar, så den borde ju tillverkas.. annars lägger man inte ut på hemsidan tycker jag..

okej, då har jag ingen aning, hoppas du hittar den!
Lycka till!

/D

Tack så mkt :) jag hoppas på det bästa, han skulle kolla upp snarast hur det blir med den hjälmen.. dom har nämnligen fått massa andra så som vanliga trooper och Rooster men inte just s1an.. så vi får se, ska gå in i slutet av veckan å se vad han säger...

Okej, men vad innebär det, kommer den att komma efter nyår? när är ispo mässan? Tyvärr har ju sweet stängt nu tills 2/1 så man kan ju inte ringa och fråga direkt..

Ja, på hemsidan (www.sweetno) så står det ju att s1:an och soundpadsen är fördröjda, men ska komma i mitten på december, en hoppfull chansning är att dom kommer nu i mellandagarna..hade varit grymt fint. ha det

tjena!

Vad jag fått reda på av Atle på sweet kommer den inte att hinnas göra i produktion i år. Kommer att visas upp på ISPO mässan.

MvH

magnus-alpint

är sweet bara allmänt dumma i huvudet eller vad har dom annars för fel?
borde inte sätta ut en modell på sidan om den inte kommer tillverkas denna säsongen, nackskott..
jaja, får gå ner å snacka med min dealer å se om han har fått nån info, annars får man köpa annat :/

Fasen, domhar ju inte alla indianer i kanoten dom där jäla norrmännen. klipskt att inte skriva nått på hemsidan.. men men, det är väl bara att bita isär och tänka om. surt, för hjämen var riktigt vass..

Tillbaka
Topp