Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Videoklipp
Switch 5:a upp på 5-åring, 180 ner.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 269518" data-attributes="member: 13245"><p>Heribertson: Bra analys, men vi ser trots allt bara att det sitter ett nätstaket på ena sidan. Visseligen vet man inte har korkade folk det finns, men jag har lite svårt att tro att föräldrarna medvete släpat in banret i parken. Gissningvis är det snarare så att det inte var avspärrat från alla håll. Dessutom, om det är som du säger att pappan och barnet kommer uppifrån så har ju åkaren alla möjligheter att ha koll på det hela. Din punkt 4 tror jag inte något på. Att det är åkaren som kommer bakifrån som till slut bär ansvaret är glasklart, men nu är det ju knappast juridiska spörsmål som det här handlar om utan snarare attityder. </p><p></p><p>Och igen, givetvis skall föräldrarna ha koll på både regler och sina barn, men om barn överhuvudtaget skall få åka så är det bara att acceptera att de får betraktas som tämligen oberäkneliga i backen. </p><p></p><p>Jag instämmer annars med Dustbin_Dan och undrar om man inte längre följer "regel #1"</p><p></p><p>HitMe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 269518, member: 13245"] Heribertson: Bra analys, men vi ser trots allt bara att det sitter ett nätstaket på ena sidan. Visseligen vet man inte har korkade folk det finns, men jag har lite svårt att tro att föräldrarna medvete släpat in banret i parken. Gissningvis är det snarare så att det inte var avspärrat från alla håll. Dessutom, om det är som du säger att pappan och barnet kommer uppifrån så har ju åkaren alla möjligheter att ha koll på det hela. Din punkt 4 tror jag inte något på. Att det är åkaren som kommer bakifrån som till slut bär ansvaret är glasklart, men nu är det ju knappast juridiska spörsmål som det här handlar om utan snarare attityder. Och igen, givetvis skall föräldrarna ha koll på både regler och sina barn, men om barn överhuvudtaget skall få åka så är det bara att acceptera att de får betraktas som tämligen oberäkneliga i backen. Jag instämmer annars med Dustbin_Dan och undrar om man inte längre följer "regel #1" HitMe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Videoklipp
Switch 5:a upp på 5-åring, 180 ner.
Tillbaka
Topp