Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Videoklipp
Switch 5:a upp på 5-åring, 180 ner.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ebony_Patrik" data-source="post: 270973" data-attributes="member: 8839"><p>Undrar ingenting! Allt är kristallklart för min del, men diskutionen borde väl handla om säkerhet och hur den går att förbättra!</p><p>Det räcker nog tyvär inte att dela ut "den lilla gula" lite sporadiskt!?</p><p>Ska man dra rena juridiska resonemang så lämnar slao väldigt mycket att önska då deras regler i just denna fråga är ytterst tvetydiga. Å ena sidan säger Reglerna att det alltid är åkaren som kommer uppifrån som bär ansvar, å andra sidan säger samma regler i nån punkt efter att man bara ska stanna där man syns... Visst, nu snackar vi om barn, men det händer att 50+ står på samma ställe!</p><p></p><p>De "regler" för park som nämns tidigare måste väl ändå ses som snowpark tips, dvs den rubrik som slao själva använder i det stycket!? (Åk och liftregler hittar du på andra sidan)</p><p>Menmen, jag tror att ansvarsfrågan är ur världen för denna gång!</p><p></p><p>Sen vore ju trevligt om alla åtminstonde visste om att det finns regler och rekomendationer som man genom liftkortsköpet godkänner!</p><p></p><p>Som det har sagts många gånger tidigare, det är allas vårat ansvar att se till att inga olyckor inträffar! Och om vi genom en tråd som denna kan uppnå en högre ansvarskänsla hos 10 småjibbers så kan iaf jag känna mig lite säkrare i parken och resten av världen!</p><p></p><p>/P</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ebony_Patrik, post: 270973, member: 8839"] Undrar ingenting! Allt är kristallklart för min del, men diskutionen borde väl handla om säkerhet och hur den går att förbättra! Det räcker nog tyvär inte att dela ut "den lilla gula" lite sporadiskt!? Ska man dra rena juridiska resonemang så lämnar slao väldigt mycket att önska då deras regler i just denna fråga är ytterst tvetydiga. Å ena sidan säger Reglerna att det alltid är åkaren som kommer uppifrån som bär ansvar, å andra sidan säger samma regler i nån punkt efter att man bara ska stanna där man syns... Visst, nu snackar vi om barn, men det händer att 50+ står på samma ställe! De "regler" för park som nämns tidigare måste väl ändå ses som snowpark tips, dvs den rubrik som slao själva använder i det stycket!? (Åk och liftregler hittar du på andra sidan) Menmen, jag tror att ansvarsfrågan är ur världen för denna gång! Sen vore ju trevligt om alla åtminstonde visste om att det finns regler och rekomendationer som man genom liftkortsköpet godkänner! Som det har sagts många gånger tidigare, det är allas vårat ansvar att se till att inga olyckor inträffar! Och om vi genom en tråd som denna kan uppnå en högre ansvarskänsla hos 10 småjibbers så kan iaf jag känna mig lite säkrare i parken och resten av världen! /P [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Videoklipp
Switch 5:a upp på 5-åring, 180 ner.
Tillbaka
Topp