Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Videoklipp
Switch 5:a upp på 5-åring, 180 ner.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Daniel_Nilsson" data-source="post: 271172" data-attributes="member: 51050"><p>Ebony_Patrik: Naturligtvis är reglerna tolkningsbara och naturligtvis går det inte att vara 100% säker innan man prövat saken. Teoretiskt sett kan bedömningen också bli något annorlunda vid parkåkning. Däremot är inte parkåkning en helt annan sak än piståkning i övrigt och jag tror, baserat på reglerna i den "lilla gula" och domstolens diskussion i rättsfallet, att man skulle komma fram till samma sak. </p><p></p><p>Du säger själv att det är skillnad på olika info som finns i den "lilla gula" och jag tror att du har rätt. Men tror du inte att det är en viss skillnad på att bryta mot de "regler" som är till för ditt eget välbefinnande och de regler som innebär att andra riskerar att skadas?</p><p></p><p>Om reglerna var de samma när personen dömdes(2005) eller inte, vet jag inte. Däremot tror jag inte att det är så viktigt. Poängen är, så att säga, den tyngd som rätten ansåg att den "lilla gula" hade och detta har ju knappast förändrats.</p><p></p><p>Som sagt, så kan man inte vara säker innan man prövat något, men om man tror att åkaren i det här fallet är utan ansvar, så är <em>min</em> bedömning att man kommer att få en obehaglig överraskning den dagen det väl händer något. Då menar jag alltså utöver hur det kommer att kännas att kanske ha skadat någon svårt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Daniel_Nilsson, post: 271172, member: 51050"] Ebony_Patrik: Naturligtvis är reglerna tolkningsbara och naturligtvis går det inte att vara 100% säker innan man prövat saken. Teoretiskt sett kan bedömningen också bli något annorlunda vid parkåkning. Däremot är inte parkåkning en helt annan sak än piståkning i övrigt och jag tror, baserat på reglerna i den "lilla gula" och domstolens diskussion i rättsfallet, att man skulle komma fram till samma sak. Du säger själv att det är skillnad på olika info som finns i den "lilla gula" och jag tror att du har rätt. Men tror du inte att det är en viss skillnad på att bryta mot de "regler" som är till för ditt eget välbefinnande och de regler som innebär att andra riskerar att skadas? Om reglerna var de samma när personen dömdes(2005) eller inte, vet jag inte. Däremot tror jag inte att det är så viktigt. Poängen är, så att säga, den tyngd som rätten ansåg att den "lilla gula" hade och detta har ju knappast förändrats. Som sagt, så kan man inte vara säker innan man prövat något, men om man tror att åkaren i det här fallet är utan ansvar, så är [i]min[/i] bedömning att man kommer att få en obehaglig överraskning den dagen det väl händer något. Då menar jag alltså utöver hur det kommer att kännas att kanske ha skadat någon svårt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Videoklipp
Switch 5:a upp på 5-åring, 180 ner.
Tillbaka
Topp