Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
switch,fakie eller cab
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="dallan" data-source="post: 157850" data-attributes="member: 35502"><p>Ok.</p><p></p><p>Switch: du använder foten som du tar fart med på skateboard för att utföra trick med din tail på snowboard blir det bakfoten när du åker din vanliga stance som du använder vid switch trick.</p><p></p><p>Nollie: du använder din framfot för att poppa med nosen medans du åker framåt alltså din vänstra fot om du åker regular och högra om du är goofy åkare.</p><p></p><p>Fakie: se nollie fast du åker switch alltså åker med din bakre fot med tryck på din switch nos, alltså åker du vanligt fast baklänges.</p><p></p><p>Cab: kommer från att Steve Caballero som körde för powell började göra sköna 3:or och 1:or på skate nån ggn på 80-talet (tror jag?) åt just bs medans han åkte fakie och det fick namnet half cab eller en caballerial om jag inte minns helt fel.</p><p></p><p>Allstå är Cab ett trick istället för en beteckning för hur du står på brädan eller skaten, alltså inte som switch, fakie och nollie.</p><p></p><p>Tycker Skidåkare gör rätt i att kalla saker switch eftersom det är ju tvärtemot när du åker vanligt framåt, alltså bakåt. </p><p></p><p>Vad vet jag.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="dallan, post: 157850, member: 35502"] Ok. Switch: du använder foten som du tar fart med på skateboard för att utföra trick med din tail på snowboard blir det bakfoten när du åker din vanliga stance som du använder vid switch trick. Nollie: du använder din framfot för att poppa med nosen medans du åker framåt alltså din vänstra fot om du åker regular och högra om du är goofy åkare. Fakie: se nollie fast du åker switch alltså åker med din bakre fot med tryck på din switch nos, alltså åker du vanligt fast baklänges. Cab: kommer från att Steve Caballero som körde för powell började göra sköna 3:or och 1:or på skate nån ggn på 80-talet (tror jag?) åt just bs medans han åkte fakie och det fick namnet half cab eller en caballerial om jag inte minns helt fel. Allstå är Cab ett trick istället för en beteckning för hur du står på brädan eller skaten, alltså inte som switch, fakie och nollie. Tycker Skidåkare gör rätt i att kalla saker switch eftersom det är ju tvärtemot när du åker vanligt framåt, alltså bakåt. Vad vet jag. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Hopp & Tricks
switch,fakie eller cab
Tillbaka
Topp