Det går att lura fram lite mer längd i skon med en större innersko, men samtidigt kan passformen bli lite tightare över foten istället. Se upp så att du inte tar en för stor innersko bara, för då får du veck och grejor över vristen.
Jag har vid två tillfällen köpt innerskor hos butiker eller bootfitters som sprutar innerskor. Om en kund köper ett par nya pjäxor där går det ofta till så att man väljer ut en modell och sedan tar ut orginalinnerskon och ersätter den med en formsprutad variant. I många fall lämnar kunden orginalinnerskon hos bootfittern och man kan då med lite flyt köpa loss ett par för en billig peng. Pjäxfixaren har ju redan fått betalt för sprutningen och den gamla innerskon är att betrakta som sopor i princip. För min del kostade tex ett par helt nya Salomon Custom-fit innerskor 100kr senast jag köpte sådana löst.
Hör med seriösa butiker som gör gör sprutskor. Det finns inte så många i Sverige vad jag vet. Alpingaraget Sthlm, Udéns Gbg, Sportkällaren och Hanssons Åre är nog i första hand dom som man kan fråga.