Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
symertriska skidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sandgren2" data-source="post: 475332" data-attributes="member: 52651"><p>jeffa har rätt, men i det här avseendet misstänker jag att skidans främre del är/inte är symmetrisk i förhållande till skidans bakre del. En skida med mittmonterad bindning blir i princip helt oåkbar i lössnö medans den blir aningens enklare att åka baklänges på samt att vissa personer även anser att det är lättare att raila med en mittmonterad skida (vilket det i praktiken inte är, oavsett vad dom säger).</p><p></p><p>slutsats: Ska du tävla i baklängesslalom ska du köpa en mittmonterad skida som är likadan fram som bak, i annat fall köper du en normal skida. I frågan om höger skida skall vara likadan som den vänstra tycker jag det verkar klokt, fast lite roligt vore det om du kom med en head mojo på högern och en ross b3 på vänstern...</p><p></p><p>tack för mig</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sandgren2, post: 475332, member: 52651"] jeffa har rätt, men i det här avseendet misstänker jag att skidans främre del är/inte är symmetrisk i förhållande till skidans bakre del. En skida med mittmonterad bindning blir i princip helt oåkbar i lössnö medans den blir aningens enklare att åka baklänges på samt att vissa personer även anser att det är lättare att raila med en mittmonterad skida (vilket det i praktiken inte är, oavsett vad dom säger). slutsats: Ska du tävla i baklängesslalom ska du köpa en mittmonterad skida som är likadan fram som bak, i annat fall köper du en normal skida. I frågan om höger skida skall vara likadan som den vänstra tycker jag det verkar klokt, fast lite roligt vore det om du kom med en head mojo på högern och en ross b3 på vänstern... tack för mig [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
symertriska skidor?
Tillbaka
Topp