Systemkamera eller En videokamera ?

• Trådstartare Trådstartare ericsundberg
  • Start datum Start datum
E

ericsundberg

Guest
Hej,
Sökt efter samma ämne i forumet men hittar inget som just jag funderar över ...

Ja som sagt så drar jag snart igång med ett projekt !
En som har lånat Canon Eos 7d:en som kommer tillbaks kanske i sommar , tänkte då att man kan köpa en ny kamera kanske. Har tänkt på det tidigare ...

Många har sagt och som jag har läst om så är Canon eos 550d nästan lika bra som 7d:en alltså ett snäppt under 7d:en. Skulle ju va bra att ha en kamera som är ungefär lika bra men så tänkte jag ju att jag kommer att filma väldigt mycket under projektet och då är det kanske det är bättre att köpa en ny videkamera istället ?
Men samtidigt så tänker jag ta mycket kort också och då är det ju bättre med en system ju :s
Kan inte riktigt bestämma mig riktigt ! ;o

Tacksam för svar ! :'d

/Eric

Kika in nya 600D från Canon. Är lite mer videoanpassad med vridbar skärm osv.

"Några andra skillnader jämfört med 550D är digital zoom vid filmning, automatiskt val av motivprogram, mer gummerad klädsel, programratten har blivit i metall och filtereffekter som till exempel fisheye- och miniatyr-effekt."

http://www.kamerabild.se/nyheter/kameror/canon-eos-600d-far-vinkelbar-skarm-1.389070.html
Uppgradering från 550D och ett mellansteg till 60D.

Senast ändrad:
Jag tycker du ska kolla in Sonys nya Alpha 55 och Alpha 33. Jag har en alpha 33a, sjukt nöjd. Dålig batteritid och inte så många olika linser om man jämför med Canon (eller Nikon). Men ha med flera batterier så blir det nog grymt ska du se. Det är vridbar skärm på båda Sonys, också riktigt användbart.

Det låter som du inte är helt säker på videokamera eller systemkamera. Du har ju provat 7D, och har säkert märkt hur osmidig den kan vara. Sköter man den bra blir det ju snyggt, men den är kass för followcam e.t.c så det är den avvägningen du bör göra: smidighet vs snygghet.

Sen är det såklart ett plus att systemkamera är bäst på stillbilder. Och angående videofunktionen så stämmer det att det finns billigare alternativ till 7D som är lika bra. Jag har 7D men bara för att det var det enda som fanns med den videofunktionen när den kom.

/Petter

Jag har en 600D och jag är sjukt nöjd med den och vridbar skärm gör den ännu bättre!
/ Aksel

Fast 600d är sååååå dyyyyyr....
Dagens Tips! På elgiganten går en 550d nu på 5500 inkl. objektiv, minneskort, väska + andra tillbehör.... WIPSZ
jag skulle åkt in och köpt den om jag var duuuuu

Tillbaka
Topp