Ta åt sig den som vill.

Ta åt sig den som vill.
nu är vi här & generaliserar & tycker illa om varandra igen.
tycker oss vara förmer än andra und so weiter...

är inte det jävligt kasst?

Ta åt sig den som vill.
stockholmare är ju oftast så jävla kaxiga, dom lever på attityden... och skryter som fan för minsta lilla de gjort som de tycker är coolt...

Ta åt sig den som vill.
Och jag vill bara be om ursäkt för mitt inlägg, som inte bara är dåligt skrivet och egentligen inte hör hit, utan även, pga. av ett borttappat ord blev helt felaktigt. Naturligt vis skulle det stått "tex. Branäs"!!! Usch och fy på mig! Och extra ynkligt, uselt och dåligt av mig var det naturligtvis då syftet var att retas med RRagnar som kom med felaktigheter... Nej, vetef*n om jag inte borde portas från den här sajten efter det där inlägget... Eller kanske deporteras till Stockholm...

Ta åt sig den som vill.
Vi lägger ner detta nu.
Jag tycker vi kan samsas om att näst efter Örebrorare så är Stockholmare och övriga svenskar trevligast :)

Ta åt sig den som vill.
Skåning, Göteborgare, Norrlänning, Stockholmare... Vem bryr sig? Det viktigaste är att man har en ödmjuk attityd och är en bra polare...

Ta åt sig den som vill.
Förstår inte vad du menar. Vi vet ju alla att 08:orna är landets avskum.
Ful dialekt, brist på verklighets uppfattning är några exempel på betingelser som kännetecknar stockholmarna.
Lite som amerikaner om man tänker efter...

Ta åt sig den som vill.
HAHAHA tänkte det kunde va kul att läsa den här komiska lilla berättelsen igen, så varsågoda mina herrar och damer:

Börjar bli allmänt less på alla dryga bonnjävlar med två stavar uppkörda i röven. Försök att förstå att om alla från Sthlm skulle sluta att åka till "era" (de flesta av dessa anläggningar är finansierade med skattepengar från just Sthlm.) skidanläggningar, skulle skiten få lägga ner. Det är tröttsamt att läsa inlägg innehållandes jävla nollåttor och Stockholmsjävlar och bla bla... Det är ingen som egentligen bryr sig om vad ni tycker så gör alla en tjänst och starta nån jävla bastuklubb uppe i norrlandshelvetet någonstans där ni kan sitta och tycka att ni är så jävla inavlade till perfektion.

/Mange 2002-11-19

Det är egentligen inte likt mig att skriva inlägg som detta, men ibland åker rosa skjortan på så...

Inlägget var inte tänkt att påvisa Sthlms "överlägsenhet" utan snarare en dänga till de här på forumet som lider av det svårbotliga "Sthlms-komplexet". Dessa människor verkar inte riktigt förstå att ett avskaffande av Kongl. Hufvudstaden och offentlig avrättning av alla dess invånare skulle leda till förödande konsekvenser för landets alla skidanläggningar.

Visst Göran och hans lakejer stjäl ifrån alla utan större urskiljning, men när den stora utskänkningsfesten startar får Sthlm, relativt sett, väldigt lite tårta.

Och så det här olyckliga med att jag egentligen inte bryr mig... hehe.. Enda svaret jag har till det måste vara att man måste peta in lite fiskmås, 08-jävel etc. för att rättfärdiga vissa påhopp om genstammar.

Så nu till er som fortfarande känner sig kränkta, påhoppade, och utsatta för oförätter iochmed mitt inlägg...
- Ta ur stavarna och njut av fri passage.

/Mange 2002-11-19

Eftersom det var jag som startade denna barnsliga men ändå så välbehövliga lilla diskussion på detta forum, känner jag att det ligger på mitt ansvar att sätta punkt (genom ett jääättelångt inlägg).

Jag håller inget horn i sidan till folk pga geografisk tillhörighet och slänger mig väldigt sällan, för att inte säga aldrig, med nidnamn typ bonnläpp etc. Orsaken till att jag avvikit från stardardbeteende är att jag, knappast objektivt men ändå, kommit fram till att det på senare tid smugit in en acceptans till att tilldela storstadsmänniskor och kanske då främst de från Kongl. Hufvudstaden diverse öknamn och tyckte det vore kul att se reaktionen på det motsatta.

Det blev väl lite som väntat, några punchskallar lockades fram och som alltid var åsiktspolisen representerad men i det stora hela verkar folk skita i den här sortens inlägg, vilket ändå borde betraktas som sundast. Jaja jag vet att jag till viss del sällar mig till idioterna, eftersom det var jag som författade inlägget från första början, men det bjuder jag på.

För att reda ut det här med skatt och berg (man blir förvånad över hur utbrett mellanradsläsning är här på forumet).

Jag är av den politiska åsikten att glesbygden skall tilldelas nödvändigt stöd vilket alla i hela vårt avlånga land tjänar på. (Jag delar alltså gladeligen med mig till glesbygden genom att betala inkomstskatt direkt på lönen och moms, när jag fyller på garderoben med märkesskjortor av färgen rosa och dyra funktionskläder etc.). Men att inte och kunna dela med sig av de tillgångar som möjliggjorts med dessa stöd, eller förstå hur systemet upprätthålls är så satans inskränkt och drygt. Gnällinlägg av typen ”turistjävlar som kommer till ”vårt” skidsystem och bidrar till köer” blir enormt tröttsam läsning i längden.

Vidare hoppas jag, att ni som befinner i er lilla fantasivärld där Norrland är självförsörjande, kan förlåta mig för att ha attackerat den föreställningen. Jag hade, och nu är jag helt uppriktig, inget ont uppsåt utan såg det som självklart att alla vuxna människor i Sverige visste att det inte förhöll sig på det sättet.

/Mange 2002-11-20

Ta åt sig den som vill.
Ännu ett bevis på att stockholm är ett stort rövhål! Åkte i Åre med en från den sk huvudstaden och så mycket klagan över hur dåliga uteställena var och hur konstigt det var att de bygger fina vägar till "bönder" för "deras skattepengar" har jag aldrig hört! Ni ska vara glada att ni får komma från den där svinstian till stad och uppleva lite natur!

Fråga: När ska ni fatta att Stockholm inte är Sverige utan tvärtom?!? Alla känner apan men apan känner ingen...

Ta åt sig den som vill.
De stockholmare som hörs och syns är ju självklart rötäggen, men det finns alltid några sådana, mer eller mindre, varifrån man än kommer.

Slappna av, ha kul och åk skidor framför allt!

Ta åt sig den som vill.
åååå vilket långt inlägg...
försök att skriva lite kortare nästa gång...
och kom till sak direkt.. inge orkar läsa igenom det där långa...

Ta åt sig den som vill.
det här måste vara det mest patetiska inlägget i hela freerides historia, men om nu det är patetiskt, så är svaren ännu löjligare.
skärpning grabbar (och tjejer). det är faktist ett forum som är till för att disskutera skid- och snowboardåkning och inte för att tjafsa om vilken del av detta avlånga land man tillhör och isåfall hur pass mycket bättre man är än alla andra. överallt finns det ju idioter, samtidigt som det kan finnas flera mycket trevliga personer som kommer ifrån samma ort. den ni håller på med skulle kunna jämföras med rasism, det är precis som att säga att alla invandrare inte kan svneska, det är inte sant. så generalisera inte stockholmare (eller norrlänningar) som idioter.
/s

Ta åt sig den som vill.
"..de flesta av dessa skidanläggningar är finansierade med skattepengar från just Sthlm.."
Det låter som att du tror att det bara är stockholmare som betalar skatt!! oj,oj,oj:)
//Johan

Ta åt sig den som vill.
ni har dom dyraste och det senaste skiddressarna.
dom dyraste skidorna och ska va så himla fräna.. sen plogar och knappt tar er upp för liften och knappt lättar när ni ska visa upp er i parken..
när ni åker till sälen lr vart ni nu åker så törs man fan inte gå ut genom dörren för sörläningarna kör som biltjuvar med sina crosscountry och saab 95.............

jag bor nästan på sveriges geografiska mittpunkt, även kallas stockholm för mellan sverige??? kan någon förklara d för mig

Stolt norrlänig

Ta åt sig den som vill.
ZZzzzzZZzzzz.
Hur man är som person har väl inte så mycket att göra med var man bor?
Eller blir norrlänningen idiot bara för att han får jobb i stockholm och flyttar dit? Eller vice versa?

/Svirre

Ta åt sig den som vill.
Till er som klagar på alla Stockholmare.

Det finns, grovt generaliserat, fyra sorters Stockholmare. Bajare, gårdare, gnagare och inflyttade. Bland de sistnämnda finns alla tre kategorier.

BAJARE: Trevliga lirare som det är lätt att umgås med. Kan ge och ta lite gliringar och är inte så jävla dryga.

gårdare: Dryga som satan, rosa skjortor. Kan sammanfattas med "Rika föräldrar, dålig hygien". Bor ofta hemma hos föräldrarna.

gnagare: Allmänt otrevliga, man vet inte riktigt vart man har dem. Smälter ofta ihop med den gråa massan.

Som ni ser är det precis som i hela övriga världen, även där just du bor. Både bra och mindre bra människor, men alla älskade av någon.

Ta åt sig den som vill.
forza, gnagare är inga otrevliga människor och jag kan garantera att jag åker om dig i backen... så spela inte tuff nu är du snäll.
/s

Ta åt sig den som vill.
La sebbe- Du har rätt, och ni gårdare böhöver inte heller ta allt för illa upp...

Alla har bra sidor!

Ta åt sig den som vill.
vafan, nu snackar vi riktig nollåtta... aaaahahahahaha
din jävla helmupp!

08:er åker bara o viftar på stjärten medans dom gör sina små svängar.....

ni e fan inte bättre än Stig H Olsson!

mitt mål me livet e o bygga ett liftsystem där nollåtter inte e välkomna.

Ta åt sig den som vill.
Skulle det inte gå att sälja Stockholm till Danmark eller nått...??
Lägg sedan de pengar du spenderar på hårvax varje månad till att driva runt skidanläggningarna med...

Snödjup

Tillbaka
Topp