Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ähum...kantslipning, det är ju för tusan den enda metallslöjden man gör vintertid!Pistgubbe sa:Är det ingen som planslipar själv nuförtiden? Fixade tre par skidor med rost på både belag- och sido-kant igår genom att slipa som vanligt.
Hur gör du en planslip själv?Pistgubbe sa:Precis Ace. Menade bara att varför lämna in för planslip eller använda stålull. Säkert missar jag något glid med att inte ha strukturslipning som man får i moderna maskiner, men efter att senast lämnat in familjens skidor, 7 par á 495:- / par gav jag upp och plockade fram min gamla pansarfil igen. Det verkar vara en utdöd konst och jag är förmodligen helt ute.
Ja!!Pistgubbe sa:Har strukturen kanske större betydelse än jag anar?
Ok, så det märks stor skillnad även om man bara sicklar och inte borstar petnoga? Rent spontant har jag väldigt svårt att tro det, men är förstås beredd att ge mig för expertisen. Bylsiga kläder kan ju göra sekunder i en storslalombana. Jag trodde faktiskt att strukturen gjorde mindre, och att vara noga med struktur utan att åka runt i fartdräkt (och borsta sina skidor noga) var en lustig prioritering.Hasse_Lindborg sa:Ja!!Pistgubbe sa:Har strukturen kanske större betydelse än jag anar?
Inte lika djup struktur som på Voileskidorna, den är rejält utmejslad och utformad för att kunna topptura utan hudar.fredric84 sa:Med en modern skidslip är det lätt att göra fiskfjällsstruktur
Den strukturen leder bort vattnet under skidan åt sidan.
Men så kan det vara på internet-forum.Pistgubbe sa:att vara noga med struktur utan att åka runt i fartdräkt (och borsta sina skidor noga) var en lustig prioritering.
Det här är ju jäkligt trendigt just nu och hade det funnits en dyr maskin som gjorde det på de tip&tail-rockrade delarna som oftast inte ligger i snön så hade alla "tuffa" betalat för det.Pistgubbe sa:1) Du måste fästa pansarfilen på något plant. Annars kommer den att böja sig för trycket och du får en konvex skida, flera graders hängning.