Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
på lördag åker jag med Langley för en sista vända till Alperna. Är sugen på att ta två par skidor den här gången. Är det nån som vet hur tight kontrollen brukar vara på att man bara har ett par skidor?
Om du läser i dina resehandlingar står det att du får ta med 15 kg bagage. Dvs, ett par skidor, pjuckor, stavar och tandborste - sen är det fullt...
Sanningen är den att de skiter i hur mkt du tar med dig. Så två par lagg bör inte vara några problem.
De brukar inte kolla skidbagen särskilt noggrant men om den väger för mycket så kan de nog reagera så det kan vara värt en chansning men jag frånskriver mig från allt ansvar
obs! skidbagens vikt räknas inte med i totalvikten och jag kommer inte ens ihåg om de väger den alls då den checkas in på ett annt ställe.
Jag tog med mig två skidor hem förra veckan med Langley och det var inga problem. Det dom kollar är om du har betalat skidfrakten, sen verkar dom inte brys sig hur mycket paketet väger.
Jo tack har åkt dem men de är inte tyngre än mina 190cm FX 8,6 med marker racebindningar.
PS hade en skidbag som vägde + 20 kg på buss i vintras och stackars chauffören orkade knappt lyfta den men det var aldrig nån som sa nåt om ett par skidor då heller trots att de uttryckligen står så i resehandlingarna
Balanselius, jag har ett par Marker racerbindingar. Antagligen där vikten ligger ;-)
Supersub: fick ni med all packning? När jag åkte med Sportresor i februari var det MÅNGA som inte fick med sig vare sig kläder eller skidor ned. Tydligen chartrar de så små kärror från SAS att de är chanslösa att få med all packning (källa vid SAS).
Jag kan bara berätta att jag lyckades precis flyga hem från österrike med Ryan Air med 70kg packning utan att få någon övervikt. Dom tillåter bara 15kg packning och 10kg handbagage, men "sportgods" a 25€ får visst väga hur mkt som helst. Så det slutade med att mitt skidfodral med 3 par skidor och diverse packning vägde in på 45kg... Resten av packningen var uppdelad på mitt bagage, handbagage och en hel massa i fickorna. Tji fick ni Ryan Air.
Inte för att jag tror att detta tillför något men...
Så vitt jag vet står det ingen maxvikt för skidpaketet, utan bara att man endast får ta med ett par skidor (jag kan minnas fel). Dom som väger in har nog inte så stor koll på vad ett par skidor väger så dom godkänner nog det mesta, om det nu inte är helt uppenbart att det är övervikt. Även om skidorna lastas som specialgods vägs dom innan dom lastas. Så var det i alla fall för mig..
Tack för infon. I beskedet står det att man bara får ta ett par skidor å andra sidan är två par skidor i ett fodral förvillande lika en snowboard, vilket är okej. Pga av kaoset vid inchecken får man oftast dra på slippen själv och sen dumpa den vid specialgodshanteringen. Jag plockar med mig båda paren och spelar korkad om det behövs.
Hallojsa!! Jag åker själv i morgon och hade samma fundering, pratade därför med langley om jag kunde betala extra skidfrakt och packa ner två par i samma fodral.
Dom svarade att flygbolaget garanterar plats för 1 par/pers och att det är fullbokat, därför är risken stor att man får packa upp och lämna ett par på plats.
Därför tar jag tyvärr bara med ett par.
Tack för den Marx. Jag åker också med Langley, så jag får väl fint böja mig....tror jag. Tyvärr blir det väl pistmaskinerna som får åka med tanke på hur sent de är på säsongen. Jag åker till Tinges och du?