Ta sig mellan Kiruna flygplats och Björkliden kl 22:40 en söndag (28:e april)?

nikasp

Medlem
Har lyckats pricka in och betala en mtb-kurs samma vecka som jag är medbjuden till Björkliden. Går det att ta sig mellan utan hyrbil och utan att det kostar en kvasiljard eller är det bara att bita i det sura och vara där på efetrmiddagen dan efter och missa en skiddag? Hoppas det går att lösa så jag får tre hela dagar på skidor.

Med mindre än att åka taxi ser jag inte att det ska gå.

Misstänkte det, har du någon aning om vad det kan gå på? Ska surfa lite efter flygtaxi så länge. Har få dagar så det kan vara värt det.

Piglet55 sa:
Med mindre än att åka taxi ser jag inte att det ska gå.

Puh, 1800 spänn enkel väg för en person med flygtaxi...

Alternativet är väl att annonsera här på Freeride tex efter någon som skulle kunna skjutsa dig för en tusenlapp istället eller nåt sånt.

I och med att varken tåg eller buss går den tiden på dygnet är det ju lite svårt att se att någon annat ska vara möjligt.

Yep, det känns ju lite drygt att staka 11 mil också :) Nåja, få se vad jag hittar på.

Tjena. Godståget kanske... Har faktiskt åkt det för typ 20 år sen. Men det borde annars dyka upp nån som e på väg mot Gränsen som du kan lifta med. Lycka till!

Tjena. Godståget kanske... Har faktiskt åkt det för typ 20 år sen. Men det borde annars dyka upp nån som e på väg mot Gränsen som du kan lifta med. Lycka till!

Landar flyget 22.40????
I så fall kanske det finns en transferbuss om du har tur. I alla fall lär du knappast vara ensam på flyget.
har du tur, ring och kolla

Sov ett par timmar i en väntsal, ta morgontåget och var i tid tills liften öppnar tågtabell

Puh, det löste sig. Min kompis på plats skulle ta bilen upp, vilket jag inte visste, så han kör 11 mil enkel väg och hämtar mig. Slutet gott allting gott!

Tillbaka
Topp