Ta snowboarden på skotern

• Trådstartare Trådstartare pSundberg
  • Start datum Start datum
P

pSundberg

Guest
Har kört skoter nån gång till backen förra vintern och tänkte gör att mycket till vintern, men har problem med att få med brädan på skotern, nå nsom har nå tips hur jag ska göra ? har fan helt slut få ideer :P Man kan ju inte ha den som en skate på ryggen mellan en väska pga att den är för lång så det tar i träd och skit :) och det funkar ju inte att hålla den eller sitta på den för då får man köra jävlit sakta :P

OBS igen vespa uta en snöskoter, kan missuppfatas av skånigar och annat folkslag.

Det blev ju attans tricky med snowboard, med skidor finns det ju ett väldigt bra sätt att fästa skidorna på genom att lägga dem vid fot "stödet"...

Hur ser leden ut? Om du bara kör på en hyffsat välsladdad led och kör skapligt långsamt kan du ju sitta på den? :D

nä funkar inte.. leden ser ut som fan, ojämn och sladdas aldrig.. nå med mer ideer ?

Oskar: har en lynx enduro 600sp -01 finns bild i fotoalbumet..

TheJo: grejen är den att det där är en summit(lång mskin) och jag har en kort maskin, så om jag ska ha sådär så får jag bindnigen i benet och vet inte hur jag skulle kunna spänna fat den..

Mellan ryggen och ryggsäcken kanske? Det finns till och med ryggsäckar som är gjorda för det. Du har altså brädan horisontalt.

Patrik_L sa:
Mellan ryggen och ryggsäcken kanske? Det finns till och med ryggsäckar som är gjorda för det. Du har altså brädan horisontalt.
har provat sätta brädan vertikalt mellan en väska, alltså inte så den står ut på siderna.. den gled ner i dynan och skaver hål i den och brädan tar mycket lugt och blir allmänt ivägen.

funderar om det finns boarbags som man kan ha på ryggen utan att brädan tar i dynan när man står ?

Varför inte låta den sticka ut på sidorna? Så gjorde vi alltid i Funäs för ett par år sedan och killar kör fortfarande så...

//H

Hasse sa:
Varför inte låta den sticka ut på sidorna? Så gjorde vi alltid i Funäs för ett par år sedan och killar kör fortfarande så...

//H
för det är tätt med träd efter leden i luleå :P bor inte i fjällen.. så det tar ju i träden :)

Var ska du åka i Luleå? Luleå är ju inte den bästa platsen för snowboard... eller skidor....

Senast ändrad:
IWE sa:
Var ska du åka i Luleå? Luleå är ju inte den bästa platsen för snowboard... eller skidor....
måttsund.. man tar det man har. på tala om träden så kan jag ju alltid vänta snowboarden med stål kanten frammåt när har den på ryggen och kör så kapar den ju träden själv... SMART

jag har kört centrala stan-måttsund med brädan på ryggen med summiten ett par ggr, iiinga som helst problem.
har inte tagit i några träd

Dte låter mer som att du vill berätta att du kör skoter till backen än att du faktistk vill ha hjälp med det du frågar om eftersom du ratar alla bra förslag som ges

men på ryggen fast ha brädan lodrätt? blir ju lite knepigt då du får en jävla höjd ovanför skallen. men ja... jag vet inte. en idé bara.

Tillbaka
Topp