Tåg från Zurich till Anton?

GClaesson

Ny medlem
Hej!

Ska ner till Anton i mitten av december för att göra min första säsong. Tänkte flyga härifrån Norrköping, via Köpenhamn, till Zurich. Därifrån behöver jag åka tåg. Min fråga nu är alltså, hur hittar jag smidigast en tågbiljett. Ska jag köpa den i förväg eller kan man köpa den på plats. Någon som åkt samma rutt, tipsa gärna!

/Gustav

Det är inga problem att få tag på en tågbiljett på Zurich flyg plats, köp den när du är där.
Kolla in tid tabellerna på www.oebb.at och skriv ut dem hemma. Köp sedan bara en biljett på flygplatsen och du kan ta vilket tåg du vill.

Hur enkel som helst.

mvh Patrik

skulle det skita sig på flygplatsen så är det bara en station mellan flygplatsen och "centralstationen" du behöver inte änns gå ut ur flygplatsen

Vi åkte den turen förra året och då var det lättast att boka på plats, vi tog reserverade platser (från centralaststionen till Anton) men tåget var helt tomt, ... Så vill du tjäna några extra euro så skit i att reservera.

Trevlig tirpp=)

hej hej! vi flyger också till zurich, ringde till SJ här i sverige, 0771 75 75 75, välj utlandsresor, sen hjälper de dig, sjukt smidigt!
Kram Hilda

jaha okej, låter ju som sagt väldigt smidigt! När åker ni ner förresten?
tack för tipset!
MVH
Gustav

Senast ändrad:
Tjena!

Jag kommer inte ihåg det exakta priset, men jag vet att det tyvärr var rätt dyrt.....jäkla schweizare... Har nåt svagt minne av 70 euro enkel resa (eller så var det tur och retur).

Tja, gör som Patrik-The -Man sa, det är sjukt smidigt. Det kostar ca 500-600 tur o retur och tar ca 2.5t från Zurich Banhof.

Ringde till SJ och deras pris skulle bli 650 kronor för tåg från Zürich till Anton. Men sedan sa han också att det antagligen blir billigare att köpa direkt på plats, men då får man ingen platsgaranti. Men det rörde sig inte om stora skillnader trodde han, en 20:a eller så var vad han sa.
Hoppas allt flyter på för alla! Ses däär :)

Okej, då bokar jag nog hemifrån för att allt ska flyta smidigt. Tack för all info!
Kom förbi Floriani och ät middag någon kväll ;)

MVH / Gustav

Tillbaka
Topp