jarnebring
Aktiv medlem
Tåg Stockholm-Alperna?
Någon som åkt tåg från Sthlm till alperna som har tips? Vilka orter är enklast att ta sig till (byten, restid)?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Förlåt för lite OT men för att bespara våra vintrar så behöver vi börja med att ha korrekta fakta. Då går det att konstatera att:DzB sa:Tyvärr är inte tåg jätte milijö vänligt med tanke på att de drivs med kolkraft i exempelvis Tyskland. Så det blir inte stor skillnad mot flyget, buss däremot är mycket bättre för miljön.
Låter nice! 12 timmar och två byten låter ju bättre än vad jag föreställt mig.Zachezz sa:Har åkt tåg till bad gastein, tog ca 12 timmar, så åker du åtta på morgonen är du framme åtta på kvällen. Tågstationen ligger mitt i bergen, precis vid byn. Då hade jag interrail-pass men ska gå att boka resa via deutche bahn (db). Delrutterna är: Stockholm - Köpenhamn, Köpenhamn - Hamburg , Hamburg - Bad gastein . Totalt 2 byten alltså. Resan från stockholm till köpenhamn bokas utanför med sj. Lycka till och hoppas du hittar en bra resa![]()
Jag kan bara instämma även om det var ett tag sedan jag själv tågade ner till St Anton. Alltid lika skönt att sitta på tåget i jämförelse med att köra bil!Hmps sa:St Anton går mycket bra att åka tåg till.
Tyvärr gjordes hela Europas nattågsnät om när DB lade ner CityNightLine och ÖBB tog över och skapade NightJet, det gör att mesta som gick för något år sedan inte går att göra idag.jarnebring sa:Låter nice! 12 timmar och två byten låter ju bättre än vad jag föreställt mig.Zachezz sa:Har åkt tåg till bad gastein, tog ca 12 timmar, så åker du åtta på morgonen är du framme åtta på kvällen. Tågstationen ligger mitt i bergen, precis vid byn. Då hade jag interrail-pass men ska gå att boka resa via deutche bahn (db). Delrutterna är: Stockholm - Köpenhamn, Köpenhamn - Hamburg , Hamburg - Bad gastein . Totalt 2 byten alltså. Resan från stockholm till köpenhamn bokas utanför med sj. Lycka till och hoppas du hittar en bra resa![]()