Tågresa till St. Anton am Arlberg

BCPowder

Medlem
Tjena,

Efter två veckors skidåkning i Whistler över julen hade jag och ett gäng tänkt boka en vecka i St. Anton am Arlberg(vecka8). Har hittat en bra lägenhet med bra placering och så men har nu börjat tänka över transport.

Har kollat flyg och det kostar som billigast utan transfer 1700 till Salzburg. Antar att man får lägga cirka tusen kronor från flygplatsen...

Därför undrar jag om det finns någon som har erfarenhet av en tågresa ner. Priset är såklart mest intressant.

Uppskattar även andra förslag!

Simma lugnt!
Martin

Salzburg är en bit från Arlberg. Fanns det inget till Innsbruck? Tågen därifrån är billiga. Att åka tåg från Sverige (Köpenhamn via München, gjorde det en gång...) är ingen höjdare och inte så billigt trots interrail-kort.

Tågbiljett St. Anton - Köpenhamn kostade mig förra vintern 99€ (liggvagn). Tar väl en 24 h i alla fall å andra sidan...

Men ganska trevligt att åka tåg.

Boka inte via SJ bara.

Brukar det inte vara billigast att flyga till München? Vet inte hur det funkar med tåg till St Anton därifrån dock men!

Jonny_hardcore sa:
Ta flyget till Zürich. Ta tåget direkt från flygplatsen runt 50-60€ enkel väg.
Under vintern när jag kollade var Zurich billigare jmf med Munchen, Salzburg och Innsbruck. Med Vorteilskarte kostar tågbiljetten från flyget ca 35€ enkel väg.

Har själv flugit till Salzburg de två senaste vintrarna när jag varit ner en vecka vardera och det har funkat bra. Tror att det är drygt 30 mil med tåg och tar strax under tre timmar om du tar direkttåget (och railjet) annars byte i Innsbruck har jag för mig. 50:ish euro enkel väg om du handlar på stationen, bussen från flygplatsen till Hauptbahnhof typ 3 euro.

Snödjup

Tillbaka
Topp