Tailsaver

erico123

Ny medlem
Tailsaver
Hej,

Såg precis i freerides julklappstips en produkt jag inte skådat innan, tailsaver. Som snowboardåkare med problem med svanskotan undrar jag givetvis om det är någon som har testat tailsavern?
Bra?
Funkar den ihop med ryggskydd?

Tailsaver
Första tanken jag fick var, varför inte använda "ass-protection", "impact shorts".. Finns från ca 500kr.. Den där stjärtbrädan kostar ju 250 kronor, och förstår inte hur den skall hållas på plats.. Tror att den är menad som ett billigare alternativ till impact-shorts, men tror nog att shortsen är ett mycket bättre alternativ ifall man åker mycket. Iofs så kanske man kunde använda både och?

Har inte testat stjärtbrädan, och använder ganska mycket "tror" i detta inlägg, så du blev kanske inte så mycket klokare?:)

Tailsaver
Jag har ett par crashbrallor när jag kör dh som är jävligt smidiga. Har inte använt dem i skidåkningen men kanske skulle testas. Sköna att ha på sig och inte alls ivägen.

Finns på chainreactioncycles.com för några hundringar...

Dessutom så värmer dom ju lite extra...

Har dock inte testat svansskyddet men misstänker att det kan vara lite knöligt.

Jeffa

Tailsaver
jona_than jag "tror" också att man fäster den med de små hakarna som är högst upp. verkar juh dock ganska dåligt. om man gör en rejäl krasch så borde den väll flyga av?!

Tailsaver
Tjena,
den sätts innanför brallorna, så den lär ju inte flyga nånvart...
Den hakar i byxkanten upptill och hålls fast i brallan nertill. Har man riktigt stora säckiga brallor med mycket häng funkar det inte lika bra, då kan den glida i sidled.
Klart att crash pants och azzpads ger bättre skydd! Detta är en enkel grej för alla som snabbt vill stoppa nåt i byxan för att få skydd och värme. Mest tänkt för nybörjare som ramlar mycket på rumpan och sitter mycket i backarna.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp