Tandemsäsong 11/12

Geson

Medlem
Tandemsäsong 11/12
Tjena har precis avslutat en underbar tandemsäsong i Kanada!

Efter ett radikalt åk skadades dock min partner vilket gjorde att jag tvingades avsluta säsongen solo.

Finns det fler tandemåkare här på freeride? För jag söker nu en bromsare med siktet inställt på säsongen 10/11. Ursprungsplanen var, nån ort i Kanada med brantare åkning, men jag är öppen för förslag. Alperna, Japan, Atlasbergen, Sälen eller kanske rentav Vallåsen(se hit skåne)! Bara det finns lite snö, tomat och öl på after-skin så är jag nöjd!

peaceout

Senast ändrad:
Tandemsäsong 11/12
Jag tycker det saknas något på bild 2?

Sen har jag en fråga. Herrn i bakgrunden med Descente-overallen... är han en del i showen?

Vi var igång med tandemåkning redan 2005 för övrigt. Kolla en bit in i vår säsongsrulle från det året:

https://www.freeride.se/video/beyond-boarders---where-hope-survives/

(tyvärr fungerar inte spolfunktionen för mig längre på videoklipp, men det är typ 10 min in i filmen)

Senast ändrad:
Tandemsäsong 11/12
MnO sa:
Jag tycker det saknas något på bild 2?

Sen har jag en fråga. Herrn i bakgrunden med Descente-overallen... är han en del i showen?

Vi var igång med tandemåkning redan 2005 för övrigt. Kolla en bit in i vår säsongsrulle från det året:

https://www.freeride.se/video/beyond-boarders---where-hope-survives/

(tyvärr fungerar inte spolfunktionen för mig längre på videoklipp, men det är typ 10 min in i filmen)
Härligt å höra att det finns fler tandemåkare här inne. Du kanske skulle kunna ta med lite om gedigna tandemskidor i ditt nästa skidtest MnO! Mannen i Descente-overallen är lite av en hangaround. Som jag nämnde skadades min bromsare(PeeGee@Fr) under ett first descent så det är därför jag åker ensam på bild 2. Du kanske är sugen på en bromsarroll nästa säsong?

Senast ändrad:
Tandemsäsong 11/12
faan va fett

(jag kan fixa ost luktande tomat)

Senast ändrad:
Tandemsäsong 11/12
jävligt trist skada alltså. Tror dock jag kan vara på benen igen till nästa säsong!

First descent o först descent, sanningen är den att någon hade mixtrat med bindningen, förmodligen jonni_lundgren! (fd bromsare) Antar att han var lack för att jag snodde hans position..

Men vafan, killen har ju noll samarbetsförmåga, en sjuhelvetes bromsare, men han passar bättre solo!

Svårt att se för den som inte var med, men det som hände på den här bilden var att Jonni vägrade bromsa i tid. Hade inte gurra (geson) lyckats ta över situationen hade nog ingen av dom levt idag. (jag vet att det inte ser särskilt extremt ut på bilden, men hade ni sätt vad som väntade dom föröver hade ni förstått!

som sagt, han ska köra solo!! Killen har sjuka skills!

Tillbaka
Topp