Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
Tankar om X-games 2006 superpipe.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Knarren" data-source="post: 146050" data-attributes="member: 33830"><p>Som vanligt kul att nagon forsoker reta upp ett annars kvalmigt gammalt badkarsvatten som annars totalt dominerar freeride forumet. Sa trott jag ar pa att se 180 fragor om vilka twins eller skidbrallor jag skall valja...</p><p></p><p>Over till vad det egentligen handlade om - X Games, vara eller icke vara. Man skall inte glomma att X Games ej ar att jamfora med VM eller OS. Det ar fran borjan ett helt kommersiellt event skapat av ESPN (kommersiell TV kanal) for att locka unga tittare till apparaten och i forlangningen salja reklamtid till hungriga annonsorer som inte vill annat an att trycka upp sina varumarken i kaften pa alla finniga tonaringar med solbrillor mitt i natten. Sa hade det inte varit for ESPN hade inte X Games funnits. Att sedan pa ett barnsligt satt tro att ESPN skulle komma for sig att tanka tanken pa att flytta skiten till Europa ar helt vansinnigt... Marknaden ar USA. Vad galler domarinsatser ar det iofs trevligt att se att vi konsumenter bryr oss men som sagt var ar X Games agande helt i ESPNs hander och om det ar viktigt for "storyn" att Tanner vinner sa kommer han vinna. Se eventet som en jamforelse med Big Brother eller Robinson. En reality sapa som om den inte ar nog intressant for tittaren laggs ner for att ersattas med nagot annat format.</p><p></p><p>Sjalv ar jag givetvis helt medveten om den kommersiella sanningen men jag bryr mig inte ett skit. For mig ar det skidakning pa en javligt hog niva utford av grymt duktiga atleter. ESPN skapar helt och hallet forutsattningarna och hade det inte varit for dom ar nog mojligheten att det inte hade funnits nagon Tanner, Dumont, Jon eller Candide mycket stor. Bedom sjalva om det ar bra eller daligt men nog satan har det forandrat hela ansiktet pa en hel hog actionsporter.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Knarren, post: 146050, member: 33830"] Som vanligt kul att nagon forsoker reta upp ett annars kvalmigt gammalt badkarsvatten som annars totalt dominerar freeride forumet. Sa trott jag ar pa att se 180 fragor om vilka twins eller skidbrallor jag skall valja... Over till vad det egentligen handlade om - X Games, vara eller icke vara. Man skall inte glomma att X Games ej ar att jamfora med VM eller OS. Det ar fran borjan ett helt kommersiellt event skapat av ESPN (kommersiell TV kanal) for att locka unga tittare till apparaten och i forlangningen salja reklamtid till hungriga annonsorer som inte vill annat an att trycka upp sina varumarken i kaften pa alla finniga tonaringar med solbrillor mitt i natten. Sa hade det inte varit for ESPN hade inte X Games funnits. Att sedan pa ett barnsligt satt tro att ESPN skulle komma for sig att tanka tanken pa att flytta skiten till Europa ar helt vansinnigt... Marknaden ar USA. Vad galler domarinsatser ar det iofs trevligt att se att vi konsumenter bryr oss men som sagt var ar X Games agande helt i ESPNs hander och om det ar viktigt for "storyn" att Tanner vinner sa kommer han vinna. Se eventet som en jamforelse med Big Brother eller Robinson. En reality sapa som om den inte ar nog intressant for tittaren laggs ner for att ersattas med nagot annat format. Sjalv ar jag givetvis helt medveten om den kommersiella sanningen men jag bryr mig inte ett skit. For mig ar det skidakning pa en javligt hog niva utford av grymt duktiga atleter. ESPN skapar helt och hallet forutsattningarna och hade det inte varit for dom ar nog mojligheten att det inte hade funnits nagon Tanner, Dumont, Jon eller Candide mycket stor. Bedom sjalva om det ar bra eller daligt men nog satan har det forandrat hela ansiktet pa en hel hog actionsporter. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
Tankar om X-games 2006 superpipe.
Tillbaka
Topp