Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
Tankar om X-games 2006 superpipe.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Knarren" data-source="post: 146055" data-attributes="member: 33830"><p>Jay-deuce,</p><p></p><p>Tack for ett en intressant replik. Jag haller med dig om att "kidsen" ar pa vag att tappa intresset for alla typer av mega event. Samma sak galler OS, VM, EM osv. Den helt klara strommnigen inom actionsporter ar att dessa sporter inte hor hemma inom sammanhang med allt for klara ramar och dommare som bedommer. Snowboard, skidakningen, skateboarding handlar ju inte i grunden om att tavla mot andra men om att ha skoj.</p><p></p><p>Det som talar emot hela den har "mysigt" hemvavda filosofin ar att nar intresset okar for dessa sporter okar ocksa medias intresse med konsekvensen att mangden pengar fran sponsorer okar. Darfor kan vi nu se akare som Dumont eller Tanner mer likna julgranar med all sponsorvarumarken kletade over dom. Red Bull i pannan, Target klibbor pa laggen, Oakley brillor mitt i natten etc etc.</p><p></p><p>Antar att det snart nar sin kulmen, plattas ut och till slut hittar en balans.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Knarren, post: 146055, member: 33830"] Jay-deuce, Tack for ett en intressant replik. Jag haller med dig om att "kidsen" ar pa vag att tappa intresset for alla typer av mega event. Samma sak galler OS, VM, EM osv. Den helt klara strommnigen inom actionsporter ar att dessa sporter inte hor hemma inom sammanhang med allt for klara ramar och dommare som bedommer. Snowboard, skidakningen, skateboarding handlar ju inte i grunden om att tavla mot andra men om att ha skoj. Det som talar emot hela den har "mysigt" hemvavda filosofin ar att nar intresset okar for dessa sporter okar ocksa medias intresse med konsekvensen att mangden pengar fran sponsorer okar. Darfor kan vi nu se akare som Dumont eller Tanner mer likna julgranar med all sponsorvarumarken kletade over dom. Red Bull i pannan, Target klibbor pa laggen, Oakley brillor mitt i natten etc etc. Antar att det snart nar sin kulmen, plattas ut och till slut hittar en balans. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Tävlingar och event
Tankar om X-games 2006 superpipe.
Tillbaka
Topp